Beschikbare Skiplinks

Uw browser heeft momenteel geen ondersteuning voor Flash-gebaseerde inhoud.

Download nu de Flash-speler om deze inhoud te zien.

Internetbankieren

Veelgestelde vragen

In deze FAQ vindt u meer informatie over internetbankieren.

Inloggen

  • Hoe kan ik Argenta Internetbankieren opstarten?

    U kunt het internetbankieren opstarten door te surfen naar www.argenta.be. Aan de rechterkant van het scherm kunt u via de knop "Start internetbankieren" de inlogpagina openen.
    U komt ook op de inlogpagina via het dropdown menu"Internetbankieren" in de rechterbovenhoek, waar u kiest voor "Inloggen op internetbankieren". Op de inlogpagina krijgt u verdere aanwijzigingen om in te loggen. 

    Aanloggen op Argenta afb 1

    • Stap 1: geef uw abonnementsnummer in in het linkervakje.
    • Stap 2: plaats uw debetkaart in uw Argenta Digipass en druk op de toets "M1". 
    • Stap 3: toets dan de "Challenge"-code van 8 cijfers, die u op uw computerscherm in het midden ziet staan, in op uw Argenta-Digipass en druk op de toets "ok". 
    • Stap 4: geef de pincode van uw debetkaart in en bevestig deze ook door op de toets "ok" te drukken.
    • Stap 5: vul in het veld "Response", aan de rechterkant, het getal van maximaal 8 cijfers in (zonder spaties) dat op uw Argenta Digipass verschijnt. 
    • Stap 6: druk tenslotte op "Vervolg" en u bent ingelogd. 

    Opgelet!

    • Geef zeker de juiste "Challenge" in in uw Argenta Digipass én de juiste "Response" op uw computerscherm.
    • Klik maar een keer op vervolg  of druk maar een keer op ‘enter’. Bevestigt u een aantal keer kort na elkaar de login, dan kan uw abonnement re veiligheidsredenen geblokkeerd worden.

  • Mijn responscode geeft meer/minder cijfers dan anders. Is dit normaal?

    Het aantal cijfers van het responsegetal kan variëren. Het zijn er maximaal 8. Het kan ook uit bijvoorbeeld 6 of 7 cijfers bestaan.

  • Wat heb ik nodig om op Argenta Internetbankieren te kunnen inloggen?

    Het gebruik van de dienst Argenta Internetbankieren is alleen mogelijk wanneer u beschikt over:

    • een abonnementsnummer Argenta Internetbankieren: dit is een getal van tien cijfers, beginnend met een nul.
    • een Argenta-Digipass en
    • een gekoppelde debetkaart.

  • Is er een mogelijkheid dat mijn computer het abonnementsnummer onthoudt?

    Uit veiligheidsredenen bestaat deze mogelijkheid niet op Argenta’s Internetbankieren.

  • Ik krijg de foutboodschap: "De logingegevens zijn onjuist."

    Deze foutboodschap wijst erop dat u een foutieve "Response" ingevoerd hebt. Dat kan verschillende oorzaken hebben:
    Het gebruik van het foute abonnementsnummer of de foute kaart. De combinatie tussen uw abonnementsnummer en de kaart die werd gekoppeld aan uw abonnement is uniek. Als u met een verkeerde kaart probeert in te loggen, zal dit een foutieve "Response" opleveren.
    De houder van de kaart en het abonnement moeten dezelfde persoon zijn.

    Als u niet meer weet welke kaart gekoppeld is aan uw abonnement, kunt u contact opnemen met uw kantoor of met het Contact Center op het nummer 03 285 51 11.

    Let er eerst op dat u de "Challenge" correct in uw Argenta-Digipass ingeeft. Voer daarna de pincode van uw debetkaart in. Als u een foutieve "Challenge" ingeeft, zal dat een foutieve "Response" opleveren.
    Let erop dat u de "Response", die verschijnt op het scherm van uw Argenta-Digipass, correct op het klavier van uw pc ingeeft en zonder spaties.
    Na deze foutboodschap moet u opnieuw een "Response" berekenen op basis van de opgegeven "Challenge" door de drie verschillende stappen te herhalen.
    Als u vijf opeenvolgende keren een foutieve "Response" invoert, wordt uw abonnement geblokkeerd.
    Om uw abonnement te laten deblokkeren, neemt u:

    • onmiddellijk contact op met ons door hier te klikken, of
    • neemt u contact op met uw kantoor.

  • De inlogpagina verschijnt niet.

    Een pop-up blocker kan verhinderen dat er een nieuw scherm wordt geopend. In de opties van uw browser (Internet Explorer > "Tools" > "Internet Options") de Argenta-website als "Trusted" selecteren, voorkomt het probleem.
    Voor de browsers Firefox en Google Chrome moet u rechts onderaan aanduiden dat u het openen van deze nieuwe site wil toestaan.

    pop-up blockerpop-up blocker

  • Ik ben mijn debetkaart verloren, wat moet ik nu doen?

    Neem onmiddellijk contact op met Card Stop op +32 (0)70 344 344 (7 dagen op 7 en 24 uur op 24) en zorg ervoor dat de politie binnen de 24 uur een proces-verbaal opmaakt.
    Sla het nummer van Card Stop op in uw GSM. Zo hebt u het steeds bij de hand!
    Neem ook onmiddellijk contact op met het Contact Center op het nummer +32 (0)3 285 51 11 om uw abonnement te blokkeren.
    Tip: als u uw abonnement wilt blokkeren buiten de openingsuren van het Contact Center (ma-vr: 8u30 – 12u30 en 13u30 – 17u), kunt u dat doen door 5 maal een foutieve response code in te geven bij het inloggen op Argenta Internetbankieren. Uw abonnement wordt onmiddellijk geblokkeerd.
    Zodra u uw nieuwe debetkaart hebt en uw abonnement gedeblokkeerd werd door uw kantoor of door het Contact Center, kunt u Argenta Internetbankieren opnieuw gebruiken.

  • Tijdens het inloggen krijg ik de foutboodschap: "Uw sessie werd automatisch afgesloten, omdat er geen activiteit meer was. Om uw sessie te herstarten, sluit uw venster en open het opnieuw."

    Als de inlogpagina al geruime tijd openstaat voor u inlogt, zal deze foutboodschap verschijnen. Om de veiligheid te verhogen, werd namelijk de geldigheidstijd van de pagina verkort.
    U moet opnieuw de inlogpagina openen en aanloggen volgens de gebruikelijke procedure.

    sessie_automatisch_afgesloten

    Deze boodschap kan ook wijzen op een probleem met de aanvaarding van "cookies". Sluit de browser volledig af en probeer opnieuw. Blijft het probleem zich voordoen, verwijder dan de tijdelijke internetbestanden en cookies via de opties van uw browser ("Tools" > "Internet Options": in het tabblad "Algemeen" klikt u op de knoppen "Verwijder cookies" en "Verwijder bestanden"). Of maak gebruik van de ‘Help’-functie in uw internetbrowser. Geraakt het probleem niet opgelost, neem dan contact op met onze helpdesk op het nummer +32 (0)3 285 51 11.

  • Meteen na het inloggen krijg ik de melding van een time-out.

    Het gaat hier om een probleem met het aanvaarden van uitgaande cookies op uw pc. Er zijn twee mogelijke oplossingen:

    • In de opties van uw browser kunt u de Argenta-site als "trusted site" toevoegen (Internet Explorer: "Tools" > "Internet Options"). 
      U kunt de browser Firefox installeren. Deze browser heeft andere instellingen voor cookies. U kunt deze browser downloaden op http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/.

    time-out melding

    Hebt u een andere browser of kunt u het met deze aanwijzingen niet vinden, dan kunt u ook in de helpfunctie van uw browser ‘cookies’ en/of ‘tijdelijke internetbestanden’ opzoeken. Volg nadien de instructies zoals beschreven door uw browser.
    Hebt u nog vragen? Neem contact met ons op op het nummer +32 (0)3 285 51 11.

  • Ik krijg de foutboodschap: "Uw abonnement werd geblokkeerd. Via 03 285 59 59 kunt u uw abonnement laten deblokkeren (ma-vr: 08.30 – 12.30 uur en 13.30 – 17.00 uur)."

    Als u vijf opeenvolgende keren een foutieve "Response" invoert, wordt uw abonnement geblokkeerd.
    Hoe kunt u uw abonnement laten deblokkeren?
    Neem contact op met uw kantoor, of contacteer ons via het opgegeven nummer 03 285 59 59.

     

  • Ik krijg de foutboodschap: "U hebt uw abonnement tijdelijk geblokkeerd tot en met XX-XX-XXXX."

    U hebt de mogelijkheid om uw abonnement tijdelijk te blokkeren via het menu "mijn abonnement", submenu "blokkeren toegang", bijvoorbeeld tijdens uw vakantieperiode. Als u probeert in te loggen tijdens deze periode, ontvangt u de bovenstaande foutmelding.
    U moet wachten tot de datum in de foutmelding is verstreken. De dag nadien kunt u opnieuw inloggen.
    Moet u toch dringend inloggen, neem dan contact op met uw kantoor. Uw kantoorhouder kan de einddatum van de blokkering wijzigen.

Argenta-Digipass

  • Ik krijg op mijn Argenta-Digipass de foutboodschap: "PIN blocked".

    Als u driemaal na elkaar een foutieve pincode ingeeft in uw Argenta-Digipass, wordt uw debetkaart geblokkeerd. Opgelet: uw debetkaart zal ook niet meer werken om andere transacties uit te voeren!
    Neem contact op met uw kantoor voor deblokkering. Na deblokkering moet u eerst een verrichting met de juiste pincode uitvoeren via een Banksys-terminal (let op: geen selfservice!).

  • Waarvoor dienen de toetsen "M1", "INFO" en "M2" op de Argenta-Digipass?
    • De toets "M1" op uw Argenta-Digipass hebt u nodig om veilig te kunnen inloggen op Argenta Internetbankieren. U hebt hem ook nodig om het bewaren van begunstigden in uw ‘lijst begunstigden’ te bevestigen. 
    • Via de toets "INFO" kunt u het saldo van uw Proton raadplegen en ook de vijf laatste Proton-verrichtingen. Het opladen van uw Proton is niet mogelijk via de Argenta-Digipass. 
    • De toets "M2" wordt gebruikt bij het tekenen van verrichtingen via Argenta Internetbankieren.

  • Mijn Argenta-Digipass werkt niet meer (beschadigd, batterijproblemen, ...). Wat moet ik doen?

    U levert de oude Argenta-Digipass in in uw Argenta-kantoor. Daar krijgt u een nieuwe.

  • Kan ik een tweede Digipass aanvragen?

    Wanneer uw Digipass stuk is, kunt u die inleveren in uw Argenta-kantoor. U zult daar een nieuwe ontvangen.

  • Kan mijn Digipass geblokkeerd raken?

    Enkel een kaart of een abonnement kunnen geblokkeerd raken, uw Digipass niet. Als uw abonnement geblokkeerd is doordat u een foutieve "Response" hebt ingegeven bij het inloggen of ondertekenen van transacties, kunt u dit laten deblokkeren via uw kantoor of via 03 285 59 59 (ma-vr: 08.30 – 12.30 uur en 13.30 – 17.00 uur). Als uw kaart geblokkeerd is, moet u zich wenden tot uw kantoor.

  • Wat is het EPCI-nummer?

    Het EPCI-nummer is een veiligheidsnummer toegekend door een onafhankelijke instelling. Het bevestigt dat uw kaartlezer voldoet aan bepaalde veiligheidsnormen.

  • Ik krijg de foutmelding "Error 71F1" als ik op "M1" druk op mijn Digipass. Hoe komt dat?

    Deze foutmelding wordt getoond op uw Digipass wanneer de chip op uw kaart een lichte beschadiging vertoont. U kunt langsgaan bij uw kantoorhouder om een nieuwe kaart aan te vragen.

  • Ik krijg de foutmelding "Wrong Card" als ik op "M1" druk op mijn Digipass. Hoe komt dat?

    Deze foutmelding wordt getoond op uw Digipass wanneer:

    • de kaart niet correct in de Digipass steekt, of
    • de chip op uw kaart niet meer gelezen kan worden. Mogelijk vertoont deze een lichte beschadiging. U kunt langsgaan bij uw kantoorhouder om een nieuwe kaart aan te vragen.

  • Wat moet ik doen als mijn Argenta-Digipass een laag batterijniveau aangeeft?

    Uw Digipass geeft bij het invoeren van uw debetkaart de melding dat het batterijniveau 20 % of minder is? Geen paniek, u kunt uw Digipass zeker nog enkele maanden tot een jaar gebruiken.
    De boodschap over het batterijniveau verdwijnt automatisch na 5 seconden. U kunt de boodschap ook zelf verwijderen door op de knop ‘Info’ te drukken.
    U kunt het batterijniveau zelf nakijken. Plaats daarvoor uw debetkaart in de Digipass en druk een aantal keer op de Info-toets tot het batterijniveau getoond wordt.
    Voor een nieuwe Digipass kunt u zich wenden tot uw kantoorhouder. De oude Digipass kunt u aan uw kantoorhouder geven of naar het containerpark brengen.

Mijn debetkaart

  • Wat is mijn pincode?

    Dat is de viercijferige code die u onder andere gebruikt om betalingen of geldafhalingen te doen. Als u uw pincode wilt wijzigen, kunt u dat doen aan een aantal geldautomaten, maar niet aan een selfbank-automaat. (De automaten voor selfbanking worden beheerd door de bank zelf, de andere geldautomaten, "ATM's" genoemd, worden beheerd door Atos, de uitgever van uw kaart.) Als u uw pincode vergeten bent, kunt u een nieuwe code aanvragen bij uw kantoorhouder.

  • Ik krijg op mijn Argenta-Digipass de foutboodschap: "PIN blocked".

    Als u drie maal na elkaar een foutieve pincode ingeeft in uw Argenta-Digipass, wordt uw debetkaart geblokkeerd. Opgelet: uw debetkaart zal ook niet meer werken om andere transacties uit te voeren!
    Neem contact op met uw kantoor voor de deblokkering. Na deblokkering moet u eerst een verrichting met de juiste pincode uitvoeren via een Banksys-terminal (let op: geen selfservice!).

  • Ik ben mijn debetkaart verloren, wat moet ik nu doen?

    Neem onmiddellijk contact op met Card Stop op +32 (0)70 344 344 (7 dagen op 7 en 24 uur op 24) en zorg ervoor dat de politie binnen de 24 uur een proces-verbaal opmaakt.
    Sla het nummer van Card Stop op in uw GSM. Zo hebt u het steeds bij de hand!
    Neem ook onmiddellijk contact op met ons Contact Center op het nummer +32 (0)3 285 51 11 om uw abonnement te blokkeren.
    Tip: als u uw abonnement wilt blokkeren buiten de openingsuren van onze helpdesk (ma-vr: 8u30 – 12u30 en 13u30 – 17u), geef dan 5 keer een foutieve response code in bij het inloggen op Argenta Internetbankieren. Uw abonnement wordt onmiddellijk geblokkeerd.
    Zodra u uw nieuwe debetkaart hebt en uw abonnement gedeblokkeerd werd door uw kantoor of door contact met ons op te nemen, kunt u Argenta Internetbankieren opnieuw gebruiken.

  • Als ik een nieuwe debetkaart of een nieuwe pincode heb gekregen, kan ik dan onmiddellijk inloggen met Digipass?

    Als u een nieuwe debetkaart of een nieuwe pincode hebt gekregen, dan moet u eerst een verrichting uitvoeren via een Banksys-terminal (let op: geen selfservice!). Dat kan bijvoorbeeld het afhalen van geld zijn of het opladen van Proton. De automaten voor selfbanking worden beheerd door de bank zelf, de andere geldautomaten, "ATM’s" genoemd, worden beheerd door Atos, de uitgever van uw kaart. 24 uur na deze verrichting kunt u zonder problemen inloggen met Digipass.

Verrichtingen

  • Hoe lang duurt het vooraleer een verrichting verwerkt is? / Het overgeschreven bedrag is nog niet van mijn rekening?

    Argenta verwerkt alle overschrijvingen onmiddellijk op uw rekening.
    Als de begunstigde een rekening bij Argenta is, zal de begunstigde de verwerking ook onmiddellijk zien. Als de begunstigde een externe rekening is, zal de begunstigde de gelden ten laatste de volgende bankwerkdag ontvangen.
    Zolang een overschrijving niet door onze systemen werd verwerkt, krijgt deze de status ‘In afwachting van verwerking’. Dit kan zijn doordat u een memodatum invulde of wanneer er onvoldoende geld op de rekening staat om de transactie onmiddellijk te verwerken.
    In dit laatste geval zullen onze systemen nog twee dagen proberen de overschrijving te verwerken. Is er op dat moment genoeg provisie op de rekening, zal deze overschrijving worden uitgevoerd. Als de rekening bij de laatste dag van aanbieding nog altijd onvoldoende saldo heeft, zal die de status ‘geweigerd’ krijgen. In dat geval moet u nadien deze overschrijving opnieuw invoeren zodra uw saldo dit toelaat.

    U kunt de status van een overschrijving zelf raadplegen via uw internetbankieren bij “Betalingen”/”overschrijvingen”.
    Ga naar "overschrijvingen" en selecteer de rekening van waaruit u de overschrijving invoerde. Selecteer alle opties en klik op "Vervolg". Nu ziet u een lijstje met alle overschrijvingen van de laatste maand. Elke overschrijving die correct werd ingevoerd en gevalideerd, vindt u in dit overzicht terug.
    Vindt u uw overschrijving niet terug in het overzicht?
    Het is mogelijk dat u uw overschrijving niet correct hebt gevalideerd. Wanneer u een overschrijving invoert, hebt u de mogelijkheid deze overschrijving toe te voegen aan een lot. Een lot is een verzameling van overschrijvingen die samen gevalideerd kunnen worden. Misschien hebt u de overschrijving toegevoegd aan een lot, maar dit lot achteraf niet gevalideerd.
    Waar vindt u dergelijke loten?
    Ga naar "Overschrijvingen" en kies voor "Invoer". U ziet nu het standaard overschrijvingsformulier. Scroll naar onderaan de pagina. Daar worden de gegevens van de niet-gevalideerde overschrijvingen bijgehouden. Vindt u uw overschrijving in dit lijstje terug? Zo ja, dan wordt uw overschrijving verwerkt van zodra u het lot valideert. Gebruik hiervoor de knop "lot valideren".

  • Welke verrichtingen zijn toegelaten met een gereglementeerde spaarrekening? Waarom kan ik geen overschrijving doen van mijn spaarrekening naar de gemeenschappelijke zichtrekening?

    Bij gereglementeerde spaarrekeningen zijn de toegelaten transacties strikt vastgelegd. Deze toegelaten transacties zijn verschillend voor gehuwden (en wettelijk samenwonenden) en voor feitelijk samenwonenden.
    Algemeen kunnen we stellen dat overschrijvingen vanuit gereglementeerde spaarrekeningen alleen toegestaan zijn ten gunste van een niet-gereglementeerde spaarrekening of zichtrekening van de titularis zelf en van het gehuwde of wettelijk samenwonende koppel waar de titularis deel van uitmaakt.
    Als de overschrijving vertrekt vanuit een gereglementeerde spaarrekening ten gunste van een andere gereglementeerde spaarrekening, mag de titularis van deze begunstigde rekening de titularis zijn van de opdrachtgevende rekening, zijn echtgeno(o)t(e) of wettelijk samenwonende partner of het gehuwde of wettelijk samenwonende koppel.

  • Waarom kan ik via mijn rekening geen transacties uitvoeren?

    Bepaalde rekeningen kunt u alleen raadplegen via Argenta Internetbankieren, omdat bepaalde kenmerken van deze rekening het niet toelaten om transacties te registreren via het internet. Op de volgende rekeningen kunnen geen transacties uitgevoerd worden:

    • een rekening waarvoor beperkingen werden geregistreerd in het kantoor (vb. huurwaarborg); 
    • een rekening waarvoor meer dan één handtekening vereist is; 
    • een Spaarrekening, Groeirekening, Maxirekening, e-spaar, Plusrekening, termijndeposito of Rekening Open Bewaring die gekoppeld is aan het abonnement van een minderjarige; 
    • een geblokkeerde rekening; 
    • een rekening waarvoor de afsluit werd aangevraagd.

  • Een overschrijving van mijn lot werd niet uitgevoerd. Hoe kan dat?

    De mogelijkheid bestaat dat u de laatste overschrijving niet aan het lot hebt toegevoegd voor het valideren. Wanneer u de gegevens van een overschrijving voor een lot ingeeft, moet u elke keer op de knop "Toevoegen aan lot" klikken. Doet u dat niet, wordt de overschrijving niet aan het lot toegevoegd en zal de overschrijving bij validatie van het lot niet worden uitgevoerd.

    loten internetbankieren 

  • Kan ik een overschrijving naar het buitenland doen via Argenta Internetbankieren? Wat is Sepa?

    Via Argenta Internetbankieren kunt u een overschrijving registreren naar alle Sepa-landen. Voor overschrijvingen naar niet Sepa-landen moet u contact opnemen met uw kantoor.
    U kunt alleen een Sepa-overschrijving doen vanuit uw Argenta-rekening als u in het bezit bent van het IBAN-nummer en de BIC- of SWIFT-code van de begunstigde.
    Sepa staat voor Single Euro Payments Area, een eengemaakte Europese betaalruimte. Sepa is de ruimte waarin burgers, bedrijven en andere economische actoren betalingen in euro kunnen uitvoeren en in ontvangst nemen, binnen Europa, binnen of buiten de nationale grenzen, onder dezelfde voorwaarden en met dezelfde rechten en verplichtingen ongeacht waar ze zich bevinden. De volgende landen behoren tot de Sepa-zone: 27 lidstaten van de Europese Unie, IJsland, Liechtenstein, Noorwegen en Zwitserland.
    Het IBAN-nummer is het rekeningnummer, meestal bestaande uit het nationaal rekeningnummer voorafgegaan door een landcode en twee controlecijfers.
    BIC staat voor Bank Identifier Code. Voor de uitvoering van een Sepa-overschrijving is deze code nodig ter identificatie van de bank waarbij de begunstigde zijn rekening heeft. Elk van de ongeveer 6.000 banken heeft haar eigen code. De BIC van de begunstigde bestaat uit 8 tot 11 karakters. De BIC-code van Argenta is ARSPBE22.
    Voor meer informatie kunt u terecht op http://www.sepabelgium.be/.

  • Kan ik een standaardrekening instellen voor mijn overschrijvingen? Ik wil mijn overschrijvingen van een andere rekening doen.

    Via het menu "Mijn abonnement" > "Volgorde rekeningen" kunt u de volgorde kiezen waarin u uw rekeningen in de dropdown menu’s of keuzelijsten wilt laten verschijnen. U kunt hier de standaardrekening voor overschrijvingen als eerste rekening plaatsen. 
    De volgorde van de rekeningen wordt enkel aangepast in de keuzelijsten, niet in het scherm "Overzicht rekeningen".

  • Kan ik de volgorde van de rekeningen in mijn internetabonement veranderen?

    Via het menu "Mijn abonnement" > "Volgorde rekeningen" kunt u de volgorde kiezen waarin u uw rekeningen in de dropdown menu’s of keuzelijsten wilt laten verschijnen. U kunt hier de standaardrekening voor overschrijvingen als eerste rekening plaatsen. 
    De volgorde van de rekeningen wordt enkel aangepast in de keuzelijsten, niet in het scherm "Overzicht rekeningen".

  • Wat zijn IBAN- en BIC-codes?

    Op het nieuwe Europese overschrijvingsformulier wordt het klassieke rekeningnummer vervangen door het IBAN-nummer en de BIC-code.
    Het IBAN-nummer (International Bank Account Number) is het internationale rekeningnummer. Uw persoonlijke IBAN-rekeningnummer vindt u terug op uw rekeningrereksel. U kunt het ook opvragen via internetbankieren in het menu "Rekeningen" > groene knop "IBAN-formaat".
    De BIC-code (Bank Identification Code) is de identificatiecode van de bankinstelling. De BIC-code van Argenta is ARSPBE22.

  • Waar kan ik mijn IBAN-nummer vinden?

    Op het nieuwe Europese overschrijvingsformulier wordt het klassieke rekeningnummer vervangen door het IBAN-nummer en de BIC-code.
    Het IBAN-nummer (International Bank Account Number) is het internationale rekeningnummer. Uw persoonlijke IBAN-rekeningnummer vindt u terug op uw rekeninguittreksel. U kunt het ook opvragen via internetbankieren in het menu "Rekeningen" > groene knop "IBAN-formaat".
    De BIC-code (Bank Identification Code) is de identificatiecode van de bankinstelling. De BIC-code van Argenta is ARSPBE22.

  • Op het nieuwe Europese overschrijvingsformulier wordt het klassieke rekeningnummer vervangen door het IBAN-nummer en de BIC-code.

    Ja, dit kunt u via het menu “Betalingen” – “Rekeningen” – “Kaarten”. Daar kunt u uw kredietkaarten (Visa of MasterCard) raadplegen. U krijgt een overzicht van de kredietkaarten op rekeningen die gekoppeld zijn aan uw abonnement Internetbankieren.
    U kunt de verrichtingen op uw kredietkaart opvolgen via de knop “Overzicht van verrichtingen”. Met “Opzoekcriteria” kunt u gericht bepaalde verrichtingen opzoeken. Met de knop “Download” kunt u de verrichtingen downloaden in een CSV-bestand.

  • Welke verrichtingen via kredietkaart kan ik opvolgen via Internetbankieren?

    Via Argenta Internetbankieren krijgt u een overzicht van de verrichtingen vanaf 22 februari 2009. We tonen hier enkel de verrichtingen die met de kredietkaart geregistreerd werden. Er wordt geen saldo getoond en er is geen selectie of afrekening per maand.
    Opgelet! De verrichtingen worden pas getoond de dag nadat Argenta de gegevens van Atos (de verwerker van elektronische betalingen) ontvangen heeft. Als de handelaar geen onlineverbinding heeft met Atos en zijn gegevens pas na een week naar Atos doorstuurt, dan zal de verrichting pas op dat moment zichtbaar zijn via het internetbankieren.

  • Kan ik een bestendige opdracht verwijderen via Internetbankieren?

    Ja, dit kan via het menu “Bestendige opdrachten”. Selecteer de bestendige opdracht die u wilt verwijderen en klik bovenaan op het kruisje (= verwijderen). Deze actie valideert u met de M2-toets van de digipass. Na deze validatie is de bestendige opdracht verwijderd.
    U kunt de bestendige opdracht dus niet verwijderen door de einddatum aan te passen naar vandaag of morgen.

Uittreksels

  • Op de afdrukken van de rekeninguittreksels in HTML-formaat staan brede groene balken. Kan ik vermijden dat deze groene balken mee worden afgedrukt?

    De afdrukken worden aangestuurd door de lokale printerinstellingen. In de opties van uw browser kunt u via het tabblad "Advanced" het vakje naast de optie "Print background colors en images" leeg te maken. Hierdoor zullen de balken niet worden afgedrukt.

  • Hoe druk ik mijn nieuwe uittreksels af?

    Nieuwe uittreksels kunt u opvragen via het menu Rekeningen, door te klikken op “J” in de kolom “Uittreksels”. Als u in de kolom “Uittreksels” een "N" ziet staan, zijn er geen nieuwe afschriften.
    Als uw uittreksels in HTML-formaat staan, zult u onmiddellijk de detailinformatie kunnen raadplegen. Om uw uittreksels af te drukken, drukt u op het printericoontje. Nadien moet u bevestigen dat de afdruk gelukt is.
    Als uw uittreksels in pdf-formaat staan, zult u onderaan naast de tekst “Bestand:” een link zien. Als u deze link opvraagt, zult u de keuze krijgen tussen “openen” of “bewaren”. Als u de optie “bewaren” neemt, kunt u de uittreksels op uw eigen computer opslaan. Via de keuze “openen” krijgt u de detailinformatie van uw uittreksels te zien en kunt u ze via het printericoontje afdrukken. Eens u de uittreksels hebt afgedrukt of opgeslagen, moet u dat nog bevestigen via de knop “Bevestigen download”.

  • Kan ik mijn uitreksels bewaren op mijn computer?

    Voor uittreksels kunt u kiezen tussen html- of pdf-formaat. Dit laatste formaat kunt u perfect bewaren als een pdf-document op uw computer.
    Uw uittreksels staan niet in pdf-formaat? U kunt dit zelf aanpassen bij “Mijn abonnement”.
    In het menu kiest u voor ‘Uittreksels’. Staat daar ‘html’, dan kunt u dit omzetten naar pdf. Klik op ‘Vervolg’ en dan op ‘Bevestigen’. Uw uittreksels zullen voortaan altijd in pdf verschijnen.

  • Hoe druk ik vorige uittreksels, die ik al bevestigd heb, af?

    Al bevestigde uittreksels kunt u enkel nog opvragen via het menu "Vorige uittreksels". Nadat u de rekening geselecteerd hebt, vult u de datum in vanaf wanneer u de oude uittreksels wenst op te vragen.

  • Ik heb problemen met het printen van uittreksels in HTML-formaat. Waarop moet ik letten?

    Het printen van uittreksels in HTML-formaat via de nieuwe Internet Explorer kan voor conflicten zorgen. Om dit te omzeilen, raden we u aan in uw internetbankieren naar "Mijn abonnement" te gaan (bovenaan in het midden) en daarin links in het menu te kiezen voor "Uittreksels". U stelt hier het formaat in op pdf en klikt op "Vervolg" en op "Bevestigen".

    Wanneer u nu via het menu "Betalingen" op de J van uw uittreksels klikt, zult u niet meer de uittreksels zien maar informatie over uw uittreksels. De uittreksels zelf kunt u ophalen door op de link te klikken achter het woord "Bestand". Daarna, links onderaan, moet u bevestigen dat u het bestand wilt openen. Wanneer u het geprint hebt, mag u de uittreksels sluiten en moet u op "Download bevestigen" klikken zodat we weten dat u de uittreksels gezien hebt en het programma kan plaatsmaken voor de volgende uittreksels van die rekening.

Rekeningen

  • Wat kan ik doen als bepaalde rekeningen niet meer zichtbaar zijn?

    Onder uw eigen abonnementsnummer vindt u uw persoonlijke rekeningen terug, en ook de rekeningen waarop u volmacht hebt (zonder beperking internetbankieren) of waarvan u wettelijk vertegenwoordiger bent.
    Op de volgende rekeningen kunt u nooit transacties uitvoeren via Argenta Internetbankieren:

    • Rekeningen waarvoor meer dan één handtekening vereist is.
    Omdat een transactie op deze rekeningen maar rechtsgeldig is als meerdere personen handtekenen, kan een transactie niet via Internetbankieren geregistreerd worden.
    • Rekeningen met beperkingen (vb. huurwaarborg).
    Op de volgende rekeningen kunnen nooit transacties uitgevoerd worden via het abonnement van een minderjarige gebruiker:
    • Plusrekening 
    • Spaarrekening 
    • Groeirekening 
    • e-spaar 
    • Maxirekening 
    • Termijndeposito 
    • Rekening Open Bewaring
    Dit is om te vermijden dat overschrijvingen vanuit een spaarrekening worden ingebracht door een minderjarige.
    Mocht er toch een bepaalde rekening ontbreken, dan kunt u contact opnemen met uw kantoor.

  • Ik heb de volgorde van mijn rekeningen gewijzigd, maar zie dat niet in het overzicht.

    Via het menu "Mijn abonnement" – submenu "Volgorde rekeningen", kunt u de volgorde kiezen waarin u uw rekeningen in de dropdown menu’s of keuzelijsten wilt laten verschijnen.
    De volgorde van de rekeningen wordt echter niet aangepast in het scherm "Overzicht rekeningen", maar alleen in de keuzelijsten.

  • Wat is het verschil tussen een gereglementeerde en niet-gereglementeerde spaarrekening?

    Bij een gereglementeerde spaarrekening moet u op de eerste schijf interesten van 1.830 euro per rekeninghouder (vrijstelling voor het jaar 2012) geen roerende voorheffing (15 %) betalen.
    Bij Argenta zijn de volgende spaarrekeningen gereglementeerd:

    - Maxirekening
    - Groeirekening
    - e-spaar
    - Spaarrekening: deze spaarrekening is gereglementeerd als er geen hospitalisatieverzekering aan gekoppeld is


    Bij een niet-gereglementeerde spaarrekening daarentegen wordt van alle interesten roerende voorheffing afgehouden.

  • Ik kan in een keuzemenu rekeningen (bijvoorbeeld bij het ingeven van overschrijvingen) niet meer zien om welk type van rekening het gaat. Hoe kan ik dit oplossen?

    In de keuzemenu’s rekeningen ziet u momenteel:

    - het rekeningnummer
    - de naam
    - het saldo

    U kunt de naam van de rekening voor de keuzemenu’s zelf aanpassen via het menu "Mijn abonnement", submenu "Naam rekening". Hier kunt u louter als hulpmiddel, als u dat wenst, een rekening een andere benaming geven. U kunt zelf het type van rekening opgeven als u dat wenst.

  • Hoe kan ik de benaming van mijn rekening wijzigen?

    In de vorige versie van Argenta Internetbankieren werd uw rekening in de keuzemenu’s als volgt weergegeven: rekeningnummer, uw naam, type van de rekening.
    In de nieuwe versie werd er gekozen om het saldo van de rekening weer te geven in plaats van het type van de rekening. Wilt u dit wijzigen, ga dan naar “Naam rekening” via het menu "Mijn abonnement".
    Opgelet! Deze naam is niet de officiële benaming van de rekening. De officiële naam van de rekening kan niet aangepast worden.
    De naam die u hier toekent aan uw rekening, is een persoonlijk hulpmiddel bij het gebruik van uw abonnement Argenta Internetbankieren. Als u de rekening in uw abonnement wijzigt, heeft dit geen invloed op de naamgeving van de rekening in andere abonnementen.
    De naam van een Rekening Open Bewaring kan niet aangepast worden.

  • Kan ik via Internetbankieren rekeningen openen?

    Als u meerderjarig bent, kunt u via uw persoonlijk abonnement Internetbankieren nieuwe (extra) rekeningen openen via het menu “Betalingen” > “Rekeningen” > “Openen rekening”. Van elke rekening die u opent, bent u (en enkel u) de titularis. De naam van de rekeninghouder kunt u niet wijzigen. Hij is namelijk altijd gelijk aan de houder van het abonnement Internetbankieren. De naam van de rekening kunt u wel wijzigen. Zo kunt u de rekening een naam geven die het voor u gemakkelijker maakt om uw verrichtingen te doen op internetbankieren. Deze naam verandert echter niets aan uw rekening en is enkel zichtbaar in internetbankieren.

  • Kan ik via Internetbankieren een volmacht toekennen?

    Via Internetbankieren kunt u geen volmachten of wettelijk vertegenwoordigers toekennen. Hiervoor moet u naar uw kantoorhouder.

  • Kan ik via Internetbankieren een gezamenlijke rekening openen?

    Neen, dit kunt u enkel doen via uw kantoorhouder.

  • Wanneer kan ik over mijn nieuwe, in internetbankieren aangemaakte rekening beschikken?

    Onmiddellijk na de ondertekening via de M2-knop van uw Digipass ziet u de nieuwe rekening en kunt u verrichtingen uitvoeren via uw abonnement Internetbankieren.

  • Welke en hoeveel rekeningen kan ik via Internetbankieren openen?

    Het aantal rekeningen dat u via Internetbankieren kunt openen, is beperkt.
    Via Internetbankieren kunt u maximaal één Girorekening openen. Als u al een Girorekening hebt, dan kunt u via Internetbankieren geen tweede rekening van dit type openen. Hiervoor kunt u wel terecht bij uw kantoorhouder.
    Via Internetbankieren kunt u maximaal vijf e-spaarrekeningen en vijf Maxirekeningen openen. Als u al twee e-spaarrekeningen hebt, dan kunt u via Internetbankieren nog drie extra e-spaarrekeningen openen. Dit geldt ook voor de Maxirekeningen.

  • Is mijn pensioenspaarrekening zichtbaar via Internetbankieren?

    Vanaf 31 oktober 2010 kunt u uw pensioenspaarrekening raadplegen via Internetbankieren. Hiervoor gaat u naar het menu ‘Beleggingen’ > ‘Pensioensparen’.
    Via ‘Toevoegen van een order’ kunt u een nieuwe storting naar uw pensioenspaarrekening registreren. Om een pensioenspaarrekening te openen, kunt u terecht bij uw kantoorhouder.

  • Kan ik een bestendige opdracht maken op mijn pensioensparen via mijn internetbankieren?

    Nee. Om een bestendige opdracht te registreren voor uw pensioensparen, kunt u wel terecht bij uw kantoorhouder.

Foutboodschappen

Algemeen

  • Wat kan ik doen als ik een van de volgende problemen heb: de applicatie loopt regelmatig vast, de uittreksels kunnen niet afgedrukt worden, mijn sessie wordt automatisch beëindigd, ...?

    Als deze problemen zich regelmatig voordoen, werkt u waarschijnlijk met Windows XP Service Pack 1. Om dit probleem op te lossen, kunt u ofwel Windows updaten of een andere browser gebruiken dan Internet Explorer. U kunt bijvoorbeeld de browser Firefox downloaden van http://www.mozilla-europe.org/nl/firefox/.
    Voor de uittreksels zou het kunnen dat het voldoende is om ze in pdf-formaat te zetten in plaats van in html. Dit kunt u zelf aanpassen in ‘Mijn abonnement’.
    Kies in het menu voor ‘Uittreksels’. Staat daar ‘html’, dan kunt u dit verzetten naar pdf. Klik op ‘Vervolg’, en nadien op ‘Bevestigen’. Uw uittreksels zullen voortaan altijd in pdf verschijnen.

  • Ik ondervind problemen bij de weergave van grafieken (ik zie een rood kruisje)?

    U moet Java 1.5 of een latere versie geïnstalleerd hebben. Als uw internet browser niet aanbeveelt om een bepaalde versie te installeren, kunt u zelf via de onderstaande link een aangepaste versie downloaden. Het niet tonen van de grafieken heeft overigens geen invloed op de werking van de applicatie.
    http://www.java.com/getjava

  • Kan ik via Argenta’s Internetbankieren gebruik maken van Zoomit? Wat is Zoomit?

    Nee, Argenta integreert Zoomit voorlopig niet in zijn Internetbankieren.
    Met Zoomit kunt u uw facturen bekijken, beheren en betalen vanuit Internetbankieren. Zoomit geeft ook toegang tot loonbrieven en andere financiële documenten.

  • Hoeveel abonnementen kan ik openen? Wat kan ik doen om mijn privérekeningen en professionele rekeningen gescheiden te beheren?

    U

    U kunt maar 1 abonnement Internetbankieren openen. De rekeningen (zowel privé als professioneel) waarvan u titularis of volmachthebber bent, worden automatisch gekoppeld aan dit abonnement.
    Enkele tips om uw rekeningen gescheiden te houden:
    U kunt de volgorde kiezen waarin uw rekeningen in de dropdown-menu’s of keuzelijsten verschijnen. Via "Mijn abonnement" > "Volgorde rekeningen" selecteert u de rekening die u als eerste wilt zien op de bovenste lijn, de rekening die u als tweede wil zien op de tweede lijn, … . De niet-geselecteerde rekeningen zullen elkaar opvolgen in de standaardvolgorde. Klik vervolgens op de knop "Vervolg". U ziet dan de door u gekozen volgorde, die u alleen nog moet bevestigen.
    Zo kunt u bijvoorbeeld uw privérekeningen eerst zetten en professionele rekeningen als laatste, om een onderscheid tussen uw rekeningen te creëren.
    U kunt ook een onderscheid maken tussen privérekeningen en professionele rekeningen door de naam van de rekeningen te wijzigen. Dit doet u via "Mijn abonnement" > "Naam rekening". Aan de naam van de rekening kunt u een indicatie toevoegen, bijvoorbeeld "privé" of "zaak".

    De volgorde van de rekeningen wordt niet aangepast in het scherm "Overzicht rekeningen", alleen in de keuzelijsten.

Ik heb een vraag die niet in de lijst voorkomt

Print deze pagina