We gebruiken cookies om je bezoek aan onze website nog aangenamer te maken. Door onze website te bezoeken, aanvaard je onze cookies. Je kunt natuurlijk altijd de instellingen voor de cookies wijzigen. Wil je meer informatie?

Veelgestelde vragen over itsme®

Is mijn smartphone compatibel met itsme®?

Werk je met Android (6.0 of hoger) of Apple (iOS 9.0 of hoger), dan is je smartphone perfect compatibel met itsme®.

Mag iedereen itsme® gebruiken?

Om een digitale account op itsme® aan te maken, moet je minstens 18 jaar oud zijn en beschikken over een geldig Belgisch eID (elektronische identiteitskaart), een Belgische simkaart en een gsm.

Hoe activeer ik itsme®?

  1. Download de app itsme® in de App store of op Google Play.
  2. Maak je identificatietoken aan via de itsme® website.
  3. Geef je gsm-nummer en e-mailadres in. 
  4. Connecteer je kaartlezer en steek je eID-kaart in
  5. Lees en teken het itsme®-contract door je PIN-code van je eID in te geven
  6. Je ontvangt een identificatietoken (6 karakters) dat je in de app moet ingeven
  7. Open je itsme®-app.
  8. Geef je gsm-nummer in.
  9. Geef je indentificatietoken in (6 karakters).
  10. Per sms ontvang je een controlecode (5 cijfers). Geef deze code in in je app.
  11. Kies je 5-cijferige itsme®-code en bevestig + activeer touch ID – fingerprint – face ID indien je het wenst
  12. Je itsme®-account is aangemaakt

Waarvoor kun je itsme® allemaal gebruiken?

  • Om je Argenta app te (her)registreren
  • Om je belastingaangifte in te dienen via Tax-on-web
  • Om je elektriciteits- of internetcontract te beheren
  • Om je domotica te bedienen

Hoe registreer ik mij met itsme® in de Argenta app?

Heb je al een itsme®-account? Dan kan je je eenvoudig registeren.

  1. Klik op ‘Registreren’
  2. Selecteer ‘itsme®’
  3. Vul jouw naam en voornaam in
  4. Vul je kaartnummer van je Argenta bankkaart (nummer dat met 6703 begint)
  5. Kies je pincode die je wenst voor de Argenta-app en bevestig.
  6. Ga naar itsme®, volg de stappen en teken met je itsme® pincode
  7. Je Argenta app is geregistreerd

Kan ik naast itsme®, ook nog met mijn digipas tekenen?

Ja, je kan veilig tekenen zowel met itsme® als met je digipas.

Kan ik mijn itsme®-account op verschillende toestellen (bv tablet) activeren?

Neen. Het veiligheidsmodel van itsme® draait om de unieke combinatie van je simkaart, je gsm en je itsme®®-code. Je account is dus verbonden aan uitsluitend 1 mobiel toestel.

Hoe registreer je je met itsme® als je smartphone met iOS werkt en de app MobileIron op je smartphone staat?

  1. Deactiveer MobileIron op je toestel
    1. Ga naar iOS-instellingen > Algemeen > Beheer profielen en apparaten (of ‘Apparaatbeheer’, afhankelijk van je toestel) > Argenta > Verwijder beheer.
    2. Geef de toegangscode van het toestel in en bevestig door nog eens te klikken op ‘Verwijder beheer’.
    3. MobileIron beheer wordt verwijderd. De app blijft wel staan.
  2. Verwijder de Argenta-app.
  3. Installeer de Argenta-app terug via de App Store.
  4.  Registreer je opnieuw in de Argenta-app en gebruik daarbij itsme®.
  5. Zoek in de App Store MobileIron terug op en open de app. Je oude gegevens worden dan terug geïnstalleerd. 

Kan ik itsme® ook in Internetbankieren gebruiken?

Voorlopig kan je itsme® bij Argenta enkel in de app gebruiken. We werken er aan dit ook in Internetbankieren aan te bieden.

Kan ik mijn itsme® code wijzigen?

Selecteer ‘Kies een nieuwe itsme®-code’ in het hoofdmenu van de itsme®-app en kies een nieuwe code van 5 cijfers.

Wat doe ik als ik mijn itsme® code vergeten ben?

Blokkeer je account op de itsme® website of contacteer de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Open daarna de itsme® app en registreer je opnieuw.

Ik gebruik altijd mijn digitale vingerafdruk op itsme®. Waarvoor heb ik mijn itsme® code nodig?

Overschrijvingen tot max. €500 per dag kan je ondertekenen met je digitale vingerafdruk. Van zodra je boven dit bedrag gaat, heb je je itsme® code nodig. Voor bedragen hoger dan € 50.000 (per dag en per account) moet je bevestigen met je kaartlezer.

Wat als ik wil veranderen van smartphone?

Om de itsme® app in te stellen op je nieuw toestel, blokkeer je eerst je account via de itsme® website of via de helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Installeer daarna de app op je nieuwe smartphone en doorloop de registratie.

Ik ben mijn smartphone kwijt of hij werd gestolen. Wat nu?

itsme® werkt enkel met de unieke combinatie van je smartphone, je simkaart en je itsme® code. Blokkeer meteen je itsme® account via de itsme® website of contacteer de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Zo ben je zeker dat je gegevens veilig zijn.

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Je itsme® account blokkeren doe je op de itsme® website. Lukt het niet? Contacteer dan de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur.

Hoe deblokkeer ik mijn itsme® account?

Om je itsme® account te deblokkeren, ga je gewoon naar de itsme® app. Omwille van veiligheidsredenen heb je hiervoor steeds je e-ID kaartlezer nodig. Je kan itsme® natuurlijk ook contacteren via de website of op het nummer +32 2 657 32 13.