Golden kredietkaart

De kredietkaart die je comfort en bescherming biedt

Waarom een Golden kredietkaart?

Betaal overal ter wereld

✔ Uitgavenlimiet 5.000 euro

✔ Contactloos betalen

✔ Beheer zelf je kaartlimieten

Geniet extra voordelen

✔ Uitgebreid verzekeringspakket met o.a reisannulatie- en aankoopverzekering*

✔ Interessante deals op priceless.com

Vraag je kaart aan in de app

Ben je al Argenta-klant? Vraag je kaart gewoon in de Argenta-app aan.

In een notendop

Met een kredietkaart betaal je achteraf pas wat je koopt. Je uitgaven worden gebundeld en één keer per maand afgerekend. Dat gebeurt op de 13de van de maand of op de eerstvolgende bankwerkdag als de 13de in het weekend of op een feestdag valt. Handig om een reis te boeken, online aankopen te doen of grotere aankopen te financieren.

Golden kredietkaart
Kostprijs per jaar 40 EUR
Standaard limiet 5.000 EUR
Wereldwijd gebruik Inbegrepen
Betalen in winkels Inbegrepen
Geldopneming in euro of andere valuta Inbegrepen
Contactloos betalen Inbegrepen
Internetaankopen Inbegrepen
Uitstel van betaling Inbegrepen
Reisannulatieverzekering Inbegrepen
Ticketannulatieverzekering Inbegrepen
Verzekering levering online aankopen Inbegrepen
Aankoopbescherming Inbegrepen
Verlengde garantie Inbegrepen
Zonder risico geld afhalen Inbegrepen
Kostprijs per jaar
40 EUR
Standaard limiet
5.000 EUR
Wereldwijd gebruik
Inbegrepen
Betalen in winkels
Inbegrepen
Geldopneming in euro of andere valuta
Inbegrepen
Contactloos betalen
Inbegrepen
Internetaankopen
Inbegrepen
Uitstel van betaling
Inbegrepen
Reisannulatieverzekering
Inbegrepen
Ticketannulatieverzekering
Inbegrepen
Verzekering levering online aankopen
Inbegrepen
Aankoopbescherming
Inbegrepen
Verlengde garantie
Inbegrepen
Zonder risico geld afhalen
Inbegrepen

Kosten

Opstartkosten Gratis
Vaste jaarlijkse kosten 40 euro
Verlies of diefstal van de kaart Gratis vervanging
Betalingen in de eurozone Gratis
Geldopneming in euro (binnen- en buitenland) 5 euro
Betalingen in andere valuta 1,5 % wisselkoerscommissie
Geldopneming in andere valuta 5 euro + 1,5 % wisselkoerscommissie

Kosten van toepassing op 09-12-2018. Raadpleeg de tarieflijst voor actuele informatie over de geldende tarieven.

Extra verzekerd

Je krijgt bij je Golden kredietkaart automatisch een verzekeringspakket*. Dat is geldig voor aankopen die je met je Golden kredietkaart betaalt.

Reizen met een gerust gemoed

Reisannulatieverzekering
Moet je een geplande privéreis annuleren of onderbreken omdat je ziek bent of een ongeval had, of omdat dat het geval is voor een van je gezinsleden? Dan kun je tot 6.500 euro annuleringskosten per schadegeval, per reis en per opeenvolgende periode van 12 maanden terugbetaald krijgen. Ook bij een overlijden in de familie (tot de tweede graad) kun je een beroep doen op deze verzekering. Op voorwaarde dat je je reis voor minstens 70 % met jouw Golden kredietkaart betaald hebt.

Onbezorgd naar evenementen gaan

Ticketannulatieverzekering
Tickets voor cultuur- en sportevenementen zijn vaak prijzig. Dankzij de ticketannulatieverzekering wordt je ticket terugbetaald als je net op het moment van je favoriete concert of evenement ziek bent. Het blijft jammer, maar je hebt tenminste toch je geld terug. Je kunt maximum 1.000 euro per schadegeval, per evenement en per opeenvolgende periode van 12 maanden terugkrijgen. Als je je tickets met de Golden kredietkaart hebt betaald.

Aankopen met extra bescherming

Verzekering levering online aankopen
Online shoppen evolueert snel. Maar er zijn ook risico’s aan verbonden. Heb je met je Golden kredietkaart online iets gekocht maar niet ontvangen? Of ontving je een fout of beschadigd artikel? Als de leverancier weigert tussen te komen, wordt de aankoopwaarde via de verzekering van je Golden kredietkaart terugbetaald. En dat tot 90 dagen na aankoop en voor een maximumbedrag van 1.500 euro per verzekerde, per schadegeval en per opeenvolgende periode van 12 maanden.

Hou er wel rekening mee dat sommige goederen niet als verzekerd goed beschouwd worden. Meer informatie hierover vind je in de algemene voorwaarden.

Aankoopverzekering
Je hebt net een nieuw servies gekocht maar liet het vallen omdat iemand tegen jou aanliep? Je bent met je gloednieuwe maatpak blijven haken achter een loshangend stukje van uw stoel en het is gescheurd? Je kunt de pijn verzachten als je je aankoop deed met de Golden kredietkaart. Bij accidentele schade of zelfs diefstal met braak worden jouw aankopen van minimum 50 euro tot 90 dagen na aankoop hersteld of terugbetaald. Dit voor een maximumbedrag van 1.500 euro per verzekerde, per schadegeval en per opeenvolgende periode van 12 maanden. Zowel voor online als voor offline aankopen.

Let op, sommige goederen worden niet als verzekerd goed beschouwd. Bijvoorbeeld tweedehandsgoederen zijn niet verzekerd. Meer informatie hierover vind je in de algemene voorwaarden.

Verlengde garantie
Soms gaan elektronische toestellen stuk net na het verstrijken van de wettelijke garantietermijn. Geen nood! Via je Golden kredietkaart ontvang je bovenop de wettelijke garantietermijn vanaf de einddatum van de oorspronkelijke waarborg nog een extra jaar garantie. Je toestel wordt dan hersteld of vervangen tot een maximumbedrag van 1.000 euro per verzekerde, per schadegeval en per opeenvolgende periode van 12 maanden.

Wereldwijd geld afhalen zonder zorgen

Je gaat in eigen land of in het buitenland geld afhalen aan een geldautomaat met eender welke debet- of kredietkaart van Argenta en je wordt overvallen binnen de 4 uren na de geldopneming? Dankzij de verzekering Diefstal bij geldopneming krijg je het gestolen bedrag terugbetaald. En dat tot een maximumbedrag van 1.000 euro per verzekerde, per schadegeval en per opeenvolgende periode van 12 maanden.

De verzekerde moet titularis zijn van de Golden kredietkaart voor de schade zich voordoet, om aanspraak te kunnen maken op het verzekeringspakket van de Golden kredietkaart.

Nog meer voordelen

  • Met Argenta’s Golden kredietkaart geniet je nog meer voordelen. Ontdek ze op www.priceless.com.
  • Met een Golden kredietkaart op zak geniet je ook extra financiële bescherming. Dankzij het verzekeringspakket* dat inbegrepen is. Zo biedt deze kredietkaart je zekerheid wanneer je reist, (online) winkelt of naar een concert gaat. En kun je onbezorgd genieten. Meer informatie over het verzekeringspakket vind je verderop op deze pagina.

Beschermingspakket Golden kredietkaart: aangifte indienen

Met de Golden kredietkaart op zak ben je gerust, ook als het even tegenzit.

Wil je een beroep doen op een van de vergoedingen of schadeloosstellingen die zijn inbegrepen in het beschermingspakket van de Golden kredietkaart?

Vraag je Golden kredietkaart aan via de app

Met de Argenta-app heb je als klant je kaart binnen 5 dagen.

Snel en eenvoudig

Scroll op het startscherm van de app naar "Mijn kaarten" en druk op het '+'-icoon om je kaart aan te vragen.

Vraag je Golden kredietkaart aan via je kantoor

Door dit formulier te versturen, geef je Argenta informatie die gebruikt wordt om contact met jou op te nemen en je beter van dienst te zijn. Meer informatie vind je in het privacybeleid van Argenta.

  • Heb je vragen over een transactie met je kaart?

    Ga naar Mijnkaart.be voor meer informatie.

    Een transactie betwisten kan via het betwistingsformulier.

  • Is je kaart verloren, gestolen of ingeslikt door de automaat?

Meer informatie over de voorwaarden, uitsluitingen en beperkingen van de verzekeringen, vind je in de algemene voorwaarden van de verzekeringsdekkingen van de Golden kredietkaart. Argenta Spaarbank nv is uitgever van de kredietkaart.

*Het gaat om verzekeringen onder polis 2.040.147, onderschreven door Argenta Spaarbank nv, kredietinstelling naar Belgisch recht, met maatschappelijke zetel in 2018 Antwerpen, Belgiëlei 49-53, bij Inter Partner Assistance Verzekeringsmaatschappij, erkend door de Nationale Bank van België onder het nummer 0487, waarvan de maatschappelijke zetel gevestigd is te 1050 Brussel, Louizalaan 166.