Wat als je slachtoffer bent geworden van fraude?

  1. Check via Argenta Internetbankieren (Instellingen > Mobiel bankieren) of de Argenta-app door iemand is geïnstalleerd. Zie je in de lijst dat er een toestel geregistreerd is dat je niet kent? Verwijder het dan door op het vuilbakje te klikken. Zo kan de app niet meer op dat toestel gebruikt worden.
  2. Check of er doorlopende betalingsopdrachten werden geregistreerd. En check of er nog transacties ‘in afwachting van verwerking staan’. Is dat het geval? Verwijder ze dan.
  3. Neem een schermafdruk van alle transacties die de fraudeurs hebben uitgevoerd.
  4. Neem onmiddellijk contact op met Card Stop (070 344 344) en laat je kaarten blokkeren. Neem ook contact op met de klantendienst van Argenta (03 285 51 11) om de fraude te melden. Je kunt 24/7 op dit nummer terecht.
  5. Laat een pv opmaken bij de politie en stuur dat zo snel mogelijk naar ons door via phishing@argenta.be, samen met het phishingbericht waarop je hebt gereageerd.
<
>

10/11