Veelgestelde vragen over itsme®

Ik heb een Samsung-​toestel en word van­uit de Argenta-​app niet cor­rect ­ge­leid naar de itsme®-app of om­ge­keerd. Hoe los ik dit op?

Het is mogelijk dat Samsung Internet Browser je vanuit de Argenta-app niet correct naar de itsme®-app leidt of omgekeerd. Dat kun je oplossen door de functionaliteit ‘Koppelingen in apps openen’ te activeren:

  1. Open de app ‘Samsung Internet Browser’.
  2. Druk rechts onderaan op de drie streepjes en op ‘Instellingen’.
  3. Kies in het instellingenmenu ‘Nuttige functies’ en activeer ‘Koppelingen in apps openen’ door de schakelaar aan te zetten.

Hoe re­gi­streer ik mij in de Argenta-​app met itsme®?

Heb je al een itsme®-account? Dan kan je je eenvoudig registeren. 

Registreren van de Argenta-app met itsme

Hoe kan ik mijn itsme-gegevens updaten?

Het is belangrijk dat de gegevens van je itsme®-account altijd up-to-date en volledig zijn. Je itsme®-account updaten doe je op my.itsme.be/self/update/nl/identification. Je hebt hiervoor je eID en je identiteitskaartlezer nodig. 

Heb je geen itsme of ondervind je moeilijkheden om je gegevens te updaten? Kies dan voor klant worden via 'Met een foto van je eID' . Ook dan moet je je eID bij de hand houden.

Kan ik naast itsme®, ook nog met mijn digipas tekenen?

Ja, je kan veilig tekenen zowel met itsme® als met je digipas.

Ik gebruik altijd mijn digitale vingerafdruk op itsme®. Waarvoor heb ik mijn itsme® code nodig?

Overschrijvingen tot max. €500 per dag kan je ondertekenen met je digitale vingerafdruk. Van zodra je boven dit bedrag gaat, heb je je itsme® code nodig. Voor bedragen hoger dan € 50.000 (per dag en per account) moet je bevestigen met je kaartlezer.

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Je itsme® account blokkeren doe je op de itsme® website. Lukt het niet? Contacteer dan de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur.

Wat als ik wil veranderen van smartphone?

Om de itsme® app in te stellen op je nieuw toestel, blokkeer je eerst je account via de itsme® website of via de helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Installeer daarna de app op je nieuwe smartphone en doorloop de registratie.

Hoe deblokkeer ik mijn itsme® account?

Om je itsme® account te deblokkeren, ga je gewoon naar de itsme® app. Omwille van veiligheidsredenen heb je hiervoor steeds je e-ID kaartlezer nodig. Je kan itsme® natuurlijk ook contacteren via de website of op het nummer +32 2 657 32 13.

Hoe activeer ik itsme®?

  1. Download de app itsme® in de App store of op Google Play.
  2. Maak je identificatietoken aan via de itsme® website.
  3. Geef je gsm-nummer en e-mailadres in. 
  4. Connecteer je kaartlezer en steek je eID-kaart in
  5. Lees en teken het itsme®-contract door je PIN-code van je eID in te geven
  6. Je ontvangt een identificatietoken (6 karakters) dat je in de app moet ingeven
  7. Open je itsme®-app.
  8. Geef je gsm-nummer in.
  9. Geef je indentificatietoken in (6 karakters).
  10. Per sms ontvang je een controlecode (5 cijfers). Geef deze code in in je app.
  11. Kies je 5-cijferige itsme®-code en bevestig + activeer touch ID – fingerprint – face ID indien je het wenst
  12. Je itsme®-account is aangemaakt

Ik ben mijn smartphone kwijt of hij werd gestolen. Wat nu?

itsme® werkt enkel met de unieke combinatie van je smartphone, je simkaart en je itsme® code. Blokkeer meteen je itsme® account via de itsme® website of contacteer de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Zo ben je zeker dat je gegevens veilig zijn.

Wat doe ik als ik mijn itsme® code vergeten ben?

Blokkeer je account op de itsme® website of contacteer de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Open daarna de itsme® app en registreer je opnieuw.

Kan ik mijn itsme® code wijzigen?

Selecteer ‘Kies een nieuwe itsme®-code’ in het hoofdmenu van de itsme®-app en kies een nieuwe code van 5 cijfers.

Wat is itsme®?

itsme® is een gratis app waarmee je makkelijk en veilig je identiteit kunt aantonen en transacties kunt bevestigen. Je kunt itsme® voor heel wat apps gebruiken. In de Argenta-app kun je het onder andere gebruiken om je te registreren.

itsme® is een initiatief van Belgian Mobile ID, een consortium van vier Belgische grootbanken (Belfius, BNP Paribas Fortis, ING, KBC) en Belgische netwerkoperatoren (Orange, Proximus, Telenet).

Meer informatie vind je op de website van itsme®.

Kan ik mijn itsme®-​account op verschillende toestellen (bv tablet) activeren?

Neen. Het veiligheidsmodel van itsme® draait om de unieke combinatie van je simkaart, je gsm en je itsme®®-code. Je account is dus verbonden aan uitsluitend 1 mobiel toestel.

Ik heb geprobeerd te tekenen met itsme® maar kreeg een rood scherm te zien met de boodschap ‘Technical error’. Wat moet ik doen?

Is mijn smartphone compatibel met itsme®?

Werk je met Android (6.0 of hoger) of Apple (iOS 9.0 of hoger), dan is je smartphone perfect compatibel met itsme®.

Mag iedereen itsme® gebruiken?

Om een digitale account op itsme® aan te maken, moet je minstens 18 jaar oud zijn en beschikken over een geldig Belgisch eID (elektronische identiteitskaart), een Belgische simkaart en een gsm.

Kan ik een itsme®-account aanmaken voor de CovidSafeBE-app of andere overheidstoepassingen met mijn Argenta-debetkaart?

Je kunt hiervoor je Argenta-debetkaart niet gebruiken. Ontdek hier met welke debetkaarten je itsme® kunt installeren.