- Je taalkeuze wordt bewaard.
- Je kantoor wordt onthouden.
- Je sessie wordt beveiligd.
- Je krijgt de standaardversie van onze website te zien. De inhoud wordt niet aangepast aan jouw voorkeuren.
- Je krijgt willekeurige advertenties te zien.
- Je surfgedrag wordt niet gebruikt om onze website te verbeteren.
Nieuw rekeningnummer voor de betaling van je lening
18 november 2019
Tot nu toe hadden we bij Argenta een apart rekeningnummer voor elke lening. Dat verandert. We willen eenvoudiger en meer marktconform werken. Daarom werken we voortaan met éénzelfde rekeningnummer voor alle hypothecaire leningen en leningen op afbetaling.
Het enige correct rekeningnummer waarop je je lening moet betalen is BE09 9733 5639 9757. Voor betalingen met domiciliëring geldt dit nieuwe rekeningnummer vanaf november 2019, voor betalingen zonder domiciliëring vanaf maart 2020.
Betaal je je lening met domiciliëring?
Dan hoef je niets te doen. Argenta zorgt ervoor dat het rekeningnummer waarop je je lening betaalt, automatisch aangepast wordt vanaf 17 november. Je ontvangt hierover geen verdere communicatie. Het nieuwe rekeningnummer zal in je transactieoverzicht staan voor elke domiciliëring na 17 november.
Betaal je je lening niet met domiciliëring?
Dan moet je vanaf maart je betaling aanpassen naar het nieuwe rekeningnummer en moet je een gestructureerde mededeling toevoegen. Je doet deze aanpassing voor de eerste betaling van je lening na ontvangst van de brief die in maart wordt verstuurd. Je ontvangt hierover begin maart een bericht via de Argenta-app, Argenta Internetbankieren of de post (het kanaal dat je als voorkeurskanaal hebt opgegeven).
Weet je niet of je je lening met een doorlopende betalingsopdracht of domiciliëring betaalt? Je kunt via Argenta Internetbankieren en de Argenta-app nakijken hoe je je lening betaalt:
Internetbankieren
- Ga naar ‘Dagelijks bankieren’ > ‘Rekeningen en Kaarten’.
- Selecteer de rekening waarvan je een overzicht wilt krijgen.
- Klik op ‘Betaalopdrachten’.
- Klik op ‘Domiciliëringen’.
- Klik op ‘Doorlopende betalingsopdrachten’.
Argenta-app
- Ga naar 'mijn rekeningen'.
- Selecteer de rekening waarvan je een overzicht wilt krijgen.
- Klik bovenaan rechts op de 3 puntjes.
- Klik op 'doorlopende betalingsopdrachten'.
- Klik op 'domiciliëringen bekijken'.
Belangrijk
Wij zullen u nooit via e-mail vragen om gegevens aan te passen of door te geven. Krijgt u toch een e-mail waarin u gevraagd wordt om een ander rekeningnummer te gebruiken? Kijk dan even na of het vermelde rekeningnummer overeenkomt met het rekeningnummer in het nieuwsbericht op onze website over dit onderwerp. Of neem contact op met uw kantoorhouder.