Tariefverlaging autolening naar aanleiding van het autosalon

20 december 2018

Naar aanleiding van het 97e autosalon dat doorgaat van 19 tot en met 27 januari 2019  verlaagt Argenta zijn tarieven voor de autofinancieringen vanaf 2 januari 2019.

Het tarief voor nieuwe voertuigen van maximum 2 jaar oud daalt met 1 % van 1,85 % naar 0,85 % en het tarief voor ecologische voertuigen daalt met 0,60 % van 1,25 % naar 0,65 %.  Als ecologisch voertuig beschouwen we alle hybride voertuigen, voertuigen op cng/lpg en 100 % elektrische voertuigen. In deze ecologische categorie weren we de voertuigen die uitsluitend op diesel of benzine rijden.

De tarieven voor tweedehandsvoertuigen ouder dan 2 jaar en (elektrische) fietsen blijft ongewijzigd op respectievelijk 3,95 % en 1,49 %.

De looptijd van de lening varieert van 12 tot 120 maanden, vanaf 2.500,01 euro voor voertuigen en 1.250,00 euro voor (elektrische) fietsen.

De tarieven zijn geldig tot en met 28 februari 2019.

Naar aanleiding van het Autosalon genieten Argenta-klanten, naast de campagnevoorwaarden voor ecologische auto- en fietsleningen, tijdelijk korting voor de autoverzekering:

• Klanten die kiezen voor een volledige bescherming (volledige omnium incl. de optionele verzekeringen Bestuurder+ en Rechtsbijstand Safe) krijgen bovenop de 10 % permanente korting op de premie Volledige Omnium (exclusief BA) 10 % extra actiekorting.
  • Klanten die kiezen voor een volledige bescherming en een ecologisch voertuig krijgen bovenop bovenstaande kortingen nog 5 % extra ecokorting. Korting geldig op de verlaagde premie volledige omnium (exclusief BA).

Deze actiekorting is geldig voor 1 jaar voor polissen aangevraagd vanaf 10-01-2019 tot en met 28-02-2019 en met ingangsdatum voor 09-11-2019.