Tariefverlaging (ecologische) renovatielening en tijdelijke korting voor de brandverzekering naar aanleiding van Batibouw

5 februari 2019

Tariefverlaging (ecologische) renovatielening

Naar aanleiding van Batibouw, de grootste beurs in België voor bouwers en verbouwers, verlaagt Argenta tijdelijk zijn tarieven voor de renovatielening naar 2,50% en voor de ecologische renovatielening (voor duurzame investeringen of investeringen in veiligheid) naar 1,50%.

Om duurzame bouwers en verbouwers een duwtje in de rug te geven, biedt Argenta extra aantrekkelijke voorwaarden aan voor duurzame investeringen zoals onder andere de installatie van zonnepanelen, een zonneboiler, isolatie en een thuisbatterij. Ook voor investeringen in branddetectie en beveiliging gelden dezelfde interessante voorwaarden.

De nieuwe tarieven gelden vanaf 11.02.2019 tot en met 31.03.2019 en bedragen voor:

• de renovatielening: 2,50 % (-0,45 %)
  • de ecologische renovatielening voor duurzame investeringen of investeringen in veiligheid: 1,50 % (-0,45 %)

De voorwaarden voor de ecologische renovatielening zijn van toepassing als minstens 50 % van het renovatieproject bestaat uit duurzame investeringen of investeringen in veiligheid.

De looptijd van de lening varieert van 12 tot 120 maanden, vanaf 2.500,01 euro tot maximaal 50.000 euro. Op argenta.be vindt u een overzicht van alle voorwaarden.

Tijdelijke korting voor de brandverzekering

Naar aanleiding van Batibouw genieten Argenta-klanten, naast de campagnevoorwaarden voor (ecologische) renovatieleningen, een tijdelijke korting voor de brandverzekering van 20 % voor alle nieuwe polissen Verzekerd Wonen of Verzekerd Wonen+ afgesloten van 18.02.2019 tot en met 31.03.2019.

Deze korting geldt voor de brutopremie van de waarborg Gebouw (of huurdersaansprakelijkheid), inhoud, diefstal en indirect verlies op het moment van de aanvraag. De korting geldt niet voor de waarborg Familiale en Rechtsbijstand Familiale en waarborgen die later toegevoegd worden. De korting is niet cumuleerbaar met eventuele andere acties. Deze actiekorting is geldig voor 1 jaar met een ingangsdatum voor 09.11.2019.

De brandverzekeringen van Argenta zijn er zowel voor huurders als eigenaars van een woning. Klanten hebben bij Argenta de mogelijkheid om te kiezen voor een verzekering Verzekerd Wonen of Verzekerd Wonen+.

Verzekerd Wonen is een uitgebreide brandverzekering waarin de klant kan kiezen uit 2 modules, een basis- of een comfortmodule. De basismodule dekt het gebouw of de huurdersaansprakelijkheid en de inhoud van de woning. De uitgebreidere module Comfort dekt bovendien diefstal en indirect verlies. Deze verzekering kan uitgebreid worden met een optie Rechtsbijstand.

Zoekt de klant een volledige bescherming, dan kan hij kiezen voor Verzekerd Wonen+. De klant geniet dezelfde dekking als bij Verzekerd Wonen uitgebreid met een familiale verzekering.
Kiest de klant daarbij voor de comfortmodule en de optie Rechtsbijstand dan geniet hij een ‘Engelse vrijstelling’. Dit wil zeggen dat de vrijstelling vervalt als het bedrag van de geleden schade hoger is dan het bedrag van de vrijstelling.

Meer informatie over onze brandverzekering en de dekkingen vindt u op argenta.be.