Green, Silver, Gold.

Vanaf 1 februari kies je uit drie pakketten.

Op 1 februari 2021 lanceert Argenta pakketten om dagelijks te bankieren voor natuurlijke personen.

Als Argenta-klant kreeg je voor midden december een concreet voorstel voor het pakket dat het best bij jou past. Ga je akkoord met dat voorstel? Dan hoef je niets te doen en heb je vanaf 1 februari automatisch het voorgestelde pakket.

Drie pakketten: Green, Silver, Gold

Iedereen heeft een betaalrekening nodig. Maar niet iedereen gebruikt die op dezelfde manier. Ook betalen is voor iedereen anders: de ene betaalt liefst alles met zijn debetkaart, de andere kan niet zonder kredietkaart of regelt alles digitaal.

Daarom kies je uit drie pakketten: Green, Silver of Gold. In elk pakket zitten een betaalrekening en een aantal extra producten en diensten. Jij kiest zelf het pakket dat het best bij jou past.

Green

Gratis

  • Argenta-kredietkaart met standaardlimiet tot 1.250 euro per maand

  • Uitgebreid basispakket

  • Geen verzekeringspakketten
     

Silver

3,35
euro per maand

  • Argenta-kredietkaart met standaardlimiet tot 2.500 euro per maand

  • Verzekering3 gekoppeld aan het pakket

  • Geen verzekeringspakket gekoppeld aan de Argenta-kredietkaart

Gold

5,35
euro per maand

  • Golden kredietkaart met standaardlimiet tot 5.000 euro per maand

  • Verzekering4 gekoppeld aan het pakket

  • Verzekeringspakket5 gekoppeld aan de Golden Kredietkaart

Waarom pakketten?

Met het nieuwe pakkettenaanbod spelen we in op de snelle evolutie van producten en diensten om dagelijks te bankieren. We willen onze klanten nieuwe diensten aanbieden, maar niet elke klant heeft daar nood aan. Daarom maken we een onderscheid tussen een gratis pakket en twee betalende pakketten.

Ben je tevreden met de basisdiensten en heb je geen extra's nodig?

Dan kies je best voor het gratis Green-pakket.

Wil je toch graag extra diensten?

Dan kies je voor het betalende Silver- of Gold-pakket.

Heb je verschillende betaalrekeningen?

Dan kun je voor elke betaalrekening een ander pakket kiezen, in functie van de diensten die je bij elke rekening wilt.

Jouw pakketvoorstel

Ben je klant bij Argenta? Dan krijg je voor midden december een concreet voorstel voor het pakket dat het best bij jou past.

Vind je het voorgestelde pakket prima?

Dan hoef je niets te doen. Op 1 februari wordt je pakket automatisch geactiveerd.

Wil je liever een ander pakket?

Neem contact op met je kantoorhouder. Hij bekijkt samen met jou welk pakket het best aansluit bij je verwachtingen.

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik welk pakket ik krijg?

Op 1 februari werd je betaalrekening een pakket. Welk pakket dat is, stond in de brief of e-mail die je van Argenta kreeg. De naam van je pakket is nu ook vermeld bij je betaalrekening. Het voorgestelde pakket is gebaseerd op de gegevens die we op 21 november 2020 van jou hadden over het gebruik van je producten en diensten. We hebben daarbij onder andere rekening gehouden met de limiet van je kredietkaart en of je papieren overschrijvingen gebruikt.

Wie kan mij meer informatie geven over wat er in de brief of e-mail over mijn pakket(ten) staat?

Je kantoorhouder kan je meer informatie bezorgen. 

Moet ik voor de keuze van mijn pakket naar het kantoor?

Contacteer hiervoor je kantoorhouder. Hij zal je begeleiden in de keuze van je pakket. Wens je een Silver- of Gold-pakket met kredietkaart dan kan je dit aanvragen via de Argenta-app. Dit doe je door de limiet van je kredietkaart te verhogen of door een nieuwe (Golden) kredietkaart aan te vragen. 

Overstappen naar een minder uitgebreid pakket kan alleen via je kantoor. 

Hoelang duurt het om over te stappen naar een ander pakket?

Als je overstapt naar een ander pakket gebeurt de omschakeling naar dat nieuwe pakket onmiddellijk. Vraag je ook een kredietkaart aan? Dan wordt je nieuwe kaart verstuurd binnen de standaard doorlooptijd, maar je pakket wordt onmiddellijk geactiveerd. 

Let wel, als je overstapt van Green naar Silver, is het nieuwe pakket onmiddellijk geactiveerd, maar de standaardlimiet van je kredietkaart wordt voorlopig nog niet automatisch aangepast naar de hogere standaardlimiet van Silver. Om die nieuwe standaardlimiet te activeren moet je nog even contact opnemen met je kantoor. 

Hoe worden de kosten voor manuele verrichtingen aan het loket verrekend in het Green-pakket?

​De kost wordt bij het uitvoeren van de verrichting aan het loket meteen automatisch aangerekend. Laat je bijvoorbeeld 50 euro aan het loket overschrijven van een betaalrekening in een Green-pakket, dan zie je op je rekening dat er twee aparte bedragen van je rekening zijn gegaan: 50 euro van de overschrijving en 1,50 euro voor de kost ervan. Binnen een Silver-, Gold- of Pro-pakket blijven manuele verrichtingen aan het loket gratis.

Kan ik meerdere pakketten hebben?

Ja, bij elk pakket is 1 betaalrekening inbegrepen. Heb je meer dan één rekening? Dan heb je dus ook meer dan één pakket. 

Wanneer moet ik betalen voor mijn Silver-, Gold- of Pro-pakket?

De kost van je pakket wordt telkens op de eerste dag van de volgende maand afgehouden van de betaalrekening die aan het pakket gekoppeld is. De eerste aanrekening zal gebeuren op 1 maart 2021.

Heb je je pakket nog maar een paar dagen of weken, maar geen volledige maand? Dan start de maandelijkse afrekening pas op de eerste dag van de tweede maand nadat je voor je pakket hebt getekend.

Bijvoorbeeld: Als je op 15 februari voor een pakket kiest, rekenen we op 1 maart nog geen pakketkost aan. De eerste afrekening volgt pas op 1 april. Mocht je tijdens het jaar je pakket wijzigen, dan gebeurt de maandelijkse afrekening van je nieuwe pakket altijd op de eerste dag volgend op de volledige maand nadat je getekend hebt voor de wijziging van je pakket.

Geldt de online-aankoopverzekering alleen voor aankopen die ik met de kredietkaart betaal?

De online-aankoopverzekering inbegrepen in je Silver-of Gold-pakket is gekoppeld aan je pakket. Je hoeft dus niet met je kredietkaart te betalen om een beroep te kunnen doen op deze verzekering. Ook een aankoop die je betaalt met je betaalrekening of debetkaart van het pakket waaraan de verzekering gekoppeld is, is gedekt door deze verzekering. Heb je een Pro-pakket? Dan is de verzekering alleen geldig voor aankopen met je Golden kredietkaart.

Wie komt in aanmerking voor een Pro-pakket?

Een Pro-pakket kan alleen geopend worden op naam van een rechtspersoon, groepering, juridische structuur zonder rechtspersoonlijkheid of feitelijke vereniging. 

Zijn de kosten voor het opsturen van mijn rekeninguittreksels via de post in de pakketkost inbegrepen?

​Nee. Als je je rekeninguittreksels via de post laat opsturen, betaal je daarvoor verzendkosten. Dat blijft een aparte kost. Ook als je een betalend pakket hebt, is deze kost niet inbegrepen in de maandelijkse vaste kost die je betaalt.

Vraag over je pakket?

Neem contact op met je kantoorhouder.

Ben je al klant?
Hoe wil je gecontacteerd worden?

Door dit formulier te versturen, geef je Argenta informatie die gebruikt wordt om contact met jou op te nemen en je beter voort te helpen. Meer informatie vind je in het privacybeleid van Argenta.

1 Onder voorbehoud van aanvaarding door Argenta Spaarbank nv

2 Rechtspersonen, groeperingen, juridische structuren zonder rechtspersoonlijkheid en feitelijke verenigingen

3 Meer informatie over de voorwaarden, uitsluitingen en beperkingen van het verzekeringspakket, vind je in de algemene voorwaarden van de verzekering met polisnummer 2.050.148, onderschreven door Argenta Spaarbank nv, bij Inter Partner Assistance, erkend door de Nationale Bank van België onder het nummer 0487. 

4 Meer informatie over de voorwaarden, uitsluitingen en beperkingen van het verzekeringspakket, vind je in de algemene voorwaarden van de verzekering met polisnummer 2.060.149, onderschreven door Argenta Spaarbank nv, bij Inter Partner Assistance, erkend door de Nationale Bank van België onder het nummer 0487. 

5 Meer informatie over de voorwaarden, uitsluitingen en beperkingen van het verzekeringspakket, vind je in de algemene voorwaarden van de verzekering met polisnummer 2.040.147, onderschreven door Argenta Spaarbank nv, bij Inter Partner Assistance, erkend door de Nationale Bank van België onder het nummer 0487.

Als je klachten hebt, kun je die met jouw Argenta-kantoorhouder bespreken of kun je terecht bij de dienst Klachtenbeheer van Argenta. Vind je dat Argenta Spaarbank nv je klacht niet of onvoldoende heeft beantwoord? Dan kun je je richten tot Ombudsfin, (de Ombudsman in financiële geschillen), North Gate II, Koning Albert II-laan 8, bus 2, 1000 Brussel, tel. 02 545 77 70, fax 02 545 77 79, ombudsman@ombudsfin.bewww.ombudsfin.be. Je behoudt uiteraard het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.

De bovenstaande informatie is gebaseerd op de juridische en fiscale situatie in België op 23 november 2020.