Pro-pakket voor rechtspersonen

Beschikbaar vanaf 1 februari 2021

Op 1 februari 2021 lanceert Argenta een pakket voor rechtspersonen*.

Heb je een betaalrekening op naam van een rechtspersoon? Dan wordt die rekening een Pro-pakket. Dat is een nieuw pakket voor dagelijks bankieren op maat van rechtspersonen. De persoonlijke service die je van ons gewoon bent verandert niet, die blijft.

Ga je akkoord met het Pro-pakket? Dan hoef je niets te doen. Vanaf 1 februari wordt je betaalrekening automatisch omgezet naar een Pro-pakket. Je betaalrekening blijft behouden.

Wat is het Pro-pakket?

Iedereen heeft een betaalrekening nodig. Ook als je handelt als rechtspersoon, in naam van een groepering of vereniging, is een betaalrekening onmisbaar. Daarnaast heb je misschien bepaalde extra’s nodig, zoals de mogelijkheid om in je bankkantoor een overschrijving te laten uitvoeren.

Aan het Pro-pakket is een kleine maandelijkse bijdrage verbonden. Deze extra’s zijn inbegrepen in die maandelijkse pakketkost:

  • Geld afhalen aan bankautomaten van andere banken in België
  • Papieren overschrijvingen in je Argenta-kantoor
  • Instantoverschrijvingen in de Argenta-app (een overschrijving die binnen een paar seconden op de rekening van de begunstigde staat)
  • Argenta-app en Argenta Internetbankieren
  • Opnieuw aanbieden van geweigerde betalingen via domiciliëring
Pro-pakket

3,95 euro per maand

Debetkaart
Aantal debetkaarten per betaalrekening

Meer dan 2

Betaalrekening
Manuele verrichtingen aan het loket
Kredietkaart**
Standaardlimiet per maand

2.500 euro

Maximum aantal kredietkaarten

2

Golden kredietkaart** in plaats van Argenta-kredietkaart?

3,95 euro
bovenop de pakketprijs

Verzekeringspakket*** gekoppeld aan de Golden kredietkaart
Aankoopbescherming
Ticketannulatieverzekering
Reisverzekering
Reisbijstandsverzekering
Verlengde garantie
Verzekering diefstal bij geldafhaling
Online-aankoopverzekering

3,95 euro per maand

Pro-pakket

3,95 euro per maand

  • Meer dan 2 debetkaarten per betaalrekening

  • Manuele verrichtingen aan het loket

  • 2.500 euro standaardlimiet voor kredietkaart per maand

  • Maximum 2 kredietkaarten

  • 3,95 euro bovenop de pakketprijs voor een Golden kredietkaart ipv Argenta kredietkaart

  • Verzekeringspakket*** gekoppeld aan de Golden Kredietkaart
    • Aankoopbescherming 

    • Ticketannulatie 

    • Reisverzekering 

    • Reisbijstand 

    • Verlengde garantie

    • Diefstal bij geldafhalingen

Waarom pakketten?

Met het nieuwe pakkettenaanbod spelen we in op de veranderende noden van onze klanten op het vlak van dagelijks bankieren. We maken vanaf nu een duidelijker onderscheid tussen:

  • Het aanbod voor natuurlijke personen: Green-, Silver- en Gold-pakket
  • Het aanbod voor rechtspersonen of andere entiteiten: Pro-pakket

Het Green-pakket is gratis. Voor de andere pakketten, zoals je Pro-pakket, betaal je een kleine maandelijkse bijdrage. Zo kunnen we de kwaliteit en de persoonlijke dienstverlening die je van ons gewoon bent ook in de toekomst blijven garanderen.

Jouw pakketvoorstel

Heb je bij Argenta een betaalrekening op naam van een rechtspersoon? Dan krijg je een brief waarin we je aanraden om voor het Pro-pakket te kiezen.

Vind je het voorgestelde pakket prima?

Dan hoef je niets te doen. Op 1 februari wordt je pakket automatisch geactiveerd.

Ga je niet akkoord met het Pro-pakket?

Veelgestelde vragen

Hoe weet ik welk pakket ik krijg?

Het pakket dat voor jou van toepassing is, staat vermeld in de brief of e-mail die je van ons zal krijgen. Pas op 1 februari 2021 wordt je betaalrekening effectief omgeschakeld naar een pakket en pas dan zie je de nieuwe benaming staan bij je betaalrekening. Het pakket dat aan jou werd voorgesteld is gebaseerd op de gegevens die we op 21 november van jou hadden in verband met het gebruik van je huidige producten en diensten. We houden daarbij onder andere rekening met de limiet van je kredietkaart en of je papieren overschrijvingen gebruikt.

Ik heb een Pro-pakket. Moet ik dan extra betalen voor een Golden kredietkaart?

Ja. In het Pro-pakket is de kost van de Golden kredietkaart niet inbegrepen. Als je een Golden kredietkaart wilt, wordt de kost van 3,95 euro maandelijks apart afgerekend.

Kun je bij het Pro-pakket ook een Golden kredietkaart aanvragen?

Je kunt, als je dat wilt, een Golden Kredietkaart aanvragen bij het Pro-pakket voor € 3,95 extra per maand. Je moet hiervoor nog steeds voldoen aan bepaalde voorwaarden via een risicoscoring. Neem voor meer informatie contact op met je kantoor.

Ik heb een brief gehad in verband met het Pro-pakket, maar ik beschik ook over een betaalrekening als natuurlijke persoon. Wat nu?

Dan zal je voor je betaalrekening als natuurlijke persoon een Green-, Silver- of Gold-pakket toegewezen krijgen. Je krijgt hiervan een aparte brief of e-mail.

Kan ik meerdere pakketten hebben?

Ja, bij elk pakket is 1 betaalrekening inbegrepen. Heb je meer dan één rekening? Dan heb je dus ook meer dan één pakket. 

Wanneer moet ik betalen voor mijn Silver-, Gold- of Pro-pakket?

De kost van je pakket wordt telkens op de eerste dag van de volgende maand afgehouden van de betaalrekening die aan het pakket gekoppeld is. De eerste aanrekening zal gebeuren op 1 maart 2021.

Heb je je pakket nog maar een paar dagen of weken, maar geen volledige maand? Dan start de maandelijkse afrekening pas op de eerste dag van de tweede maand nadat je voor je pakket hebt getekend.

Bijvoorbeeld: Als je op 15 februari voor een pakket kiest, rekenen we op 1 maart nog geen pakketkost aan. De eerste afrekening volgt pas op 1 april. Mocht je tijdens het jaar je pakket wijzigen, dan gebeurt de maandelijkse afrekening van je nieuwe pakket altijd op de eerste dag volgend op de volledige maand nadat je getekend hebt voor de wijziging van je pakket.

Geldt de online-aankoopverzekering alleen voor aankopen die ik met de kredietkaart betaal?

De online-aankoopverzekering inbegrepen in je Silver-of Gold-pakket is gekoppeld aan je pakket. Je hoeft dus niet met je kredietkaart te betalen om een beroep te kunnen doen op deze verzekering. Ook een aankoop die je betaalt met je betaalrekening of debetkaart van het pakket waaraan de verzekering gekoppeld is, is gedekt door deze verzekering. Heb je een Pro-pakket? Dan is de verzekering alleen geldig voor aankopen met je Golden kredietkaart.

Wie komt in aanmerking voor een Pro-pakket?

Een Pro-pakket kan alleen geopend worden op naam van een rechtspersoon, groepering, juridische structuur zonder rechtspersoonlijkheid of feitelijke vereniging. 

Zijn de kosten voor het opsturen van mijn rekeninguittreksels via de post in de pakketkost inbegrepen?

​Nee. Als je je rekeninguittreksels via de post laat opsturen, betaal je daarvoor verzendkosten. Dat blijft een aparte kost. Ook als je een betalend pakket hebt, is deze kost niet inbegrepen in de maandelijkse vaste kost die je betaalt.

Vraag over je pakket?

Neem contact op met je kantoorhouder.

Ben je al klant?
Hoe wil je gecontacteerd worden?

Door dit formulier te versturen, geef je Argenta informatie die gebruikt wordt om contact met jou op te nemen en je beter voort te helpen. Meer informatie vind je in het privacybeleid van Argenta.

* Rechtspersonen, groeperingen, juridische structuren zonder rechtspersoonlijkheid en feitelijke verenigingen

** Aanvraag van de (Golden) kredietkaart is altijd onder voorbehoud van aanvaarding door Argenta Spaarbank nv.

*** Meer informatie over de voorwaarden, uitsluitingen en beperkingen van het verzekeringspakket, vind je in de algemene voorwaarden van de verzekering met polisnummer 2.040.147, onderschreven door Argenta Spaarbank nv, bij Inter Partner Assistance, erkend door de Nationale Bank van België onder het nummer 0487.

Als je klachten hebt, kun je die met jouw Argenta-kantoorhouder bespreken of kun je terecht bij de dienst Klachtenbeheer van Argenta. Vind je dat Argenta Spaarbank nv je klacht niet of onvoldoende heeft beantwoord? Dan kun je je richten tot Ombudsfin, (de Ombudsman in financiële geschillen), North Gate II, Koning Albert II-laan 8, bus 2, 1000 Brussel, tel. 02 545 77 70, fax 02 545 77 79, ombudsman@ombudsfin.bewww.ombudsfin.be. Je behoudt uiteraard het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.

De bovenstaande informatie is gebaseerd op de juridische en fiscale situatie in België op 23 november 2020.