Wat is het verschil tussen een klassieke en een Golden kredietkaart?

De klassieke Argenta-kredietkaart:

  • is volledig gratis
  • biedt een standaard uitgavenlimiet van 1.250 euro
  • biedt enkel betalingsfaciliteiten en cashopnamemogelijkheden, geen verzekeringen

De Argenta Golden kredietkaart:

  • heeft een jaarlijkse kaartkost van 40,00 euro
  • biedt een standaard uitgavenlimiet van 5.000 euro
  • biedt betalingsfaciliteiten en cashopnamemogelijkheden
  • biedt een uitgebreid pakket aan verzekeringen

Hoeveel kost een Golden kredietkaart?

De Golden kredietkaart kost 40,00 euro per jaar. Alle voordelen zijn in deze prijs inbegrepen.

Kan ik de dekking van de verzekeringen die verbonden zijn aan mijn Golden kredietkaart laten uitbreiden, eventueel mist bijbetaling van een extra premie?

Nee, dat is niet mogelijk. Het gaat om een vastgelegd programma dat niet op individuele basis kan worden uitgebreid.

Hoe vraag ik een Golden kredietkaar aan?

Ga langs het Argenta-kantoor in uw buurt om uw aanvraag in orde te maken. Uw aanvraag wordt zeer snel behandeld: u hebt uw Golden kredietkaart binnen de 10 dagen in handen.

Kan ik online aankopen doen met een Golden kredietkaart?

Als de webwinkel betalingen met MasterCard Gold toestaat, kunt u perfect met de Golden kredietkaart betalen. Om uw aankoop te betalen, volstaat het om uw kaartnummer, de vervaldatum en de CVC-code in te geven.

Als de website ‘MasterCard SecureCode’ vermeldt, bent u zeker dat uw betaling veilig verloopt. U bevestigt uw betaling dan met uw Argenta-Digipass.

Welke kosten zijn gedekt door de verzekering 'Reisannulatie en -onderbreking'?

De verzekeraar betaalt de volgende kosten terug:

  1. Bij annulatie van de reis:
    De niet-terugvorderbare kosten van de verzekerde, die contractueel bepaald zijn in de reisvoorwaarden bij annulering of wijziging van de reis.
  2. Bij onderbreking van de reis:
    Het deel van de ongebruikte prestaties, pro rata temporis berekend.

De verzekeraar betaalt de niet-terugvorderbare kosten terug voor reistickets, verblijf of activiteiten (huurauto, schouwspel).

Luchthaventaksen worden nooit terugbetaald door de verzekeraar. De kaarthouder moet de terugbetaling rechtstreeks terugvorderen bij het reisbureau of de luchtvaartmaatschappij.

Welke soorten defectie zijn gedekt voor de verzekering 'Uitbreiding waarbord constructeur'?

De verzekering ‘Uitbreiding waarborg constructeur’ verlengt de originele fabrieksgarantie met 12 maanden. Dit betekent dat de verzekering alle gebreken en defecten dekt die ook door de originele fabrieksgarantie van 24 maanden worden gedekt.

Externe schade of schade ten gevolge van een externe oorzaak zijn niet gedekt.

Welke personen zijn gedekt door de verzekering 'Reisannulatie en -onderbreking'?

De volgende personen zijn gedekt door de verzekering:

  • de houder van de Golden kredietkaart
  • de echtgenoot/echtgenote of samenwonende partner van de kaarthouder
  • de kinderen (tot 25 jaar) van de kaarthouder

Hoelang loopt de verzekering 'Aankoopgarantie'?

De dekking is verworven als de gekwalificeerde diefstal of de accidentele schade plaatsheeft binnen de 90 dagen na de aankoop- of leveringsdatum van het verzekerde goed.