Veelgestelde vragen

Wat is het verschil tussen een klassieke en een Golden kredietkaart?

De klassieke Argenta-kredietkaart:

  • is volledig gratis
  • biedt een standaard uitgavenlimiet van 1.250 euro
  • biedt enkel betalingsfaciliteiten en cashopnamemogelijkheden, geen verzekeringen

De Argenta Golden kredietkaart:

  • heeft een jaarlijkse kaartkost van 40,00 euro
  • biedt een standaard uitgavenlimiet van 5.000 euro
  • biedt betalingsfaciliteiten en cashopnamemogelijkheden
  • biedt een uitgebreid pakket aan verzekeringen

Hoeveel kost een Golden kredietkaart?

De Golden kredietkaart kost 40,00 euro per jaar. Alle voordelen zijn in deze prijs inbegrepen.

Kan ik de dekking van de verzekeringen die verbonden zijn aan mijn Golden kredietkaart laten uitbreiden, eventueel mist bijbetaling van een extra premie?

Nee, dat is niet mogelijk. Het gaat om een vastgelegd programma dat niet op individuele basis kan worden uitgebreid.

Hoe vraag ik een Golden kredietkaar aan?

Ga langs het Argenta-kantoor in uw buurt om uw aanvraag in orde te maken. Uw aanvraag wordt zeer snel behandeld: u hebt uw Golden kredietkaart binnen de 10 dagen in handen.

Kan ik online aankopen doen met een Golden kredietkaart?

Als de webwinkel betalingen met MasterCard Gold toestaat, kunt u perfect met de Golden kredietkaart betalen. Om uw aankoop te betalen, volstaat het om uw kaartnummer, de vervaldatum en de CVC-code in te geven.

Als de website ‘MasterCard SecureCode’ vermeldt, bent u zeker dat uw betaling veilig verloopt. U bevestigt uw betaling dan met uw Argenta-Digipass.

Welke kosten zijn gedekt door de verzekering 'Reisannulatie en -onderbreking'?

De verzekeraar betaalt de volgende kosten terug:

  1. Bij annulatie van de reis:
    De niet-terugvorderbare kosten van de verzekerde, die contractueel bepaald zijn in de reisvoorwaarden bij annulering of wijziging van de reis.
  2. Bij onderbreking van de reis:
    Het deel van de ongebruikte prestaties, pro rata temporis berekend.

De verzekeraar betaalt de niet-terugvorderbare kosten terug voor reistickets, verblijf of activiteiten (huurauto, schouwspel).

Luchthaventaksen worden nooit terugbetaald door de verzekeraar. De kaarthouder moet de terugbetaling rechtstreeks terugvorderen bij het reisbureau of de luchtvaartmaatschappij.

Welke soorten defectie zijn gedekt voor de verzekering 'Uitbreiding waarbord constructeur'?

De verzekering ‘Uitbreiding waarborg constructeur’ verlengt de originele fabrieksgarantie met 12 maanden. Dit betekent dat de verzekering alle gebreken en defecten dekt die ook door de originele fabrieksgarantie van 24 maanden worden gedekt.

Externe schade of schade ten gevolge van een externe oorzaak zijn niet gedekt.

Welke personen zijn gedekt door de verzekering 'Reisannulatie en -onderbreking'?

De volgende personen zijn gedekt door de verzekering:

  • de houder van de Golden kredietkaart
  • de echtgenoot/echtgenote of samenwonende partner van de kaarthouder
  • de kinderen (tot 25 jaar) van de kaarthouder

Hoelang loopt de verzekering 'Aankoopgarantie'?

De dekking is verworven als de gekwalificeerde diefstal of de accidentele schade plaatsheeft binnen de 90 dagen na de aankoop- of leveringsdatum van het verzekerde goed.

Vanaf wanneer kan ik de uitgavenstaat van mijn kredietkaart raadplegen in internetbankieren n wanneer gaat het bedrag van mijn rekening?

  • Op elke vierde dag van de maand sluiten wij de uitgavenperiode van je kredietkaart af.
  • Een paar dagen later kun je je uitgavenstaat online raadplegen of krijg je die via de post toegestuurd. Dat hangt af van de voorkeur die je hebt opgegeven in het internetbankieren.
  • Elke dertiende dag van de maand halen wij het bedrag dat je hebt uitgegeven van je rekening. Als de dertiende geen bankwerkdag is, gebeurt dat iets later.

De som van de getoonde saldi stemt niet overeen met de limiet van mijn kredietkaart in interbankieren. Hoe kan dat?

Het is mogelijk dat de som van de getoonde saldi niet overeenstemt met de limiet van de kaart als er nog andere kaarten aan dezelfde rekening hangen. Dat komt omdat in het ‘Gereserveerde saldo’ alleen rekening wordt gehouden met de reservering op die ene kaart en niet met de reserveringen op de andere kaarten die aan dezelfde rekening gekoppeld zijn. Dat verschil kan alleen voorkomen in de periode tussen de vijfde en de dertiende van de maand waarin de afrekening gebeurt wanneer het geld nog niet van de gekoppelde rekening gegaan is.

Om te weten welk saldo beschikbaar is, maak je de som van alle verrichtingen die vóór de vijfde van de maand werden uitgevoerd. Op het tabblad ‘Verrichtingen’ onder de kredietkaart vind je een overzicht van je verrichtingen.

Hoe kan ik in internetbankieren kiezen of ik de uitgavenstaten van mijn kredietkaart online of per post ontvang?

  1. Ga naar Rekeningen en kaarten > Mijn kaarten. Selecteer de gewenste kredietkaart.
  2. Klik op ‘Over deze kaart’. Scroll naar beneden en klik naast ‘Verzendwijze uitgavenstaten’ op ‘Wijzigen’.
  3. Geef je voorkeur op.

De nieuwe verzendwijze is actief vanaf de volgende dag. Als je je bedenkt, kun je de verzendwijze dus pas de volgende dag opnieuw aanpassen.

Hoe kan ik mijn kredietkaart gebruiken voor betalingen op het internet?

  1. Ga naar Rekeningen en kaarten > Mijn kaarten. Selecteer de gewenste kredietkaart.
  2. Klik op ‘Over deze kaart’. Scroll naar beneden en klik naast ‘Betalen op het internet’ op ‘Wijzigen’.
  3. Geef je voorkeur op. Je kunt kiezen tussen ‘Toegelaten’ en ‘Niet toegelaten’. Je kunt ook een periode opgeven.

Waar vind ik de verrichtingen van mijn kredietkaart in internetbankieren?

De verrichtingen van je kredietkaart vind je onder het tabblad ‘Verrichtingen’ nadat je een kaart hebt geselecteerd.

Dit zijn de gegevens die je ziet:

  • Je uitgavenlimiet en saldo
  • De verrichtingen van de huidige periode
  • Onder ‘Vorige periodes’: de uitgavenstaat per voorgaande periode

Klik op ‘Ga terug’ om terug te gaan naar het overzicht van je kaarten. 

Waarom staat de terugbetaling van een aankoop met mijn kredietkaart niet tussen de verrichtingen op mijn rekening in internetbankieren?

Terugbetalingen van aankopen die je deed met je kredietkaart (bv. bij een geannuleerde hotelovernachting) gebeuren niet op je rekening. Het bedrag wordt terugbetaald in de vorm van een tegoed op je kredietkaart. Je kunt deze terugbetalingen als volgt raadplegen:

  1. Ga naar Dagelijks bankieren > Rekeningen en Kaarten > Mijn kaarten.
  2. Selecteer de kredietkaart.
  3. Ga naar Verrichtingen > Uitgavenlimiet en saldo. Daar vind je de terugbetaling.

Hoe kan ik in internetbankieren mijn kredietkaart activeren voor gebruik in het buitenland?

  1. Klik op Dagelijks bankieren > Rekeningen en kaarten.
  2. Klik op de tab ‘Mijn kaarten’. Klik op het nummer van de betreffende kaart.
  3. Je krijgt de gekoppelde rekening te zien, de instellingen voor betalingen op het internet, de elektronische uitgavenstaten en het gebruik van de kaart in het buitenland. Alle landen zijn standaard geselecteerd. Vink de landen af waar je de kredietkaart niet wilt gebruiken. Je krijgt een overzicht van je wijzigingen voordat je ze moet bevestigen.