Vereenvoudig je boekhouding met CODA en CARO

Bezorg je rekening- en kredietkaartafschriften automatisch aan je boekhouder of accountant via Codabox

Goed nieuws: vanaf nu kun je de rekening -en kredietkaartafschriften van je Pro-pakket ontvangen in CODA en CARO bestanden. Zo kan je boekhouder of accountant ze makkelijker verwerken in zijn boekhoudprogramma. Argenta rekent hiervoor geen extra kosten aan.

Wat is CODA?

CODA staat voor ‘gecodeerd dagafschrift’. Het is een digitaal bankrekeninguittreksel dat je boekhouding drastisch kan vereenvoudigen. 

Wat is CARO?

CARO is een digitaal kredietkaartafschrift.

Voordelen van CODA en CARO bestanden

  • Je boekhouder of accountant kan CODA en CARO bestanden eenvoudig opladen in zijn boekhoudsoftware en treasury- of ERP-pakket.
  • Je hoeft je rekening -en kredietkaartafschriften niet meer te downloaden en aan je boekhouder of accountant te bezorgen. Dat gebeurt automatisch.
  • Je houdt meer tijd over om met andere belangrijke aspecten van je zaak bezig te zijn.

Hoe CARO en/of CODA activeren?

CODA en CARO werken via een systeem dat Codabox heet. Al wat je moet doen is Argenta toestemming geven om jouw CODA- en/of CARO-bestanden te delen met Codabox. Zo kan Codabox ze rechtstreeks naar de software van je boekhouder of accountant of de KMO sturen.

  1. Vraag je boekhouder of accountant om een aanvraag in te dienen bij Codabox.
  2. Je krijgt van Codabox een mandaat waarmee je Argenta toestemming geeft om je rekeninguittreksels en/of kredietkaartafschriften met Codabox te delen. Zijn de gegevens in het mandaat correct? Onderteken het dan digitaal.
  3. Na de controle en goedkeuring van het mandaat wordt deze dienst geactiveerd en hoef jij je geen zorgen meer te maken.