We gebruiken cookies om je bezoek aan onze website nog aangenamer te maken. Door onze website te bezoeken, aanvaard je onze cookies. Je kunt natuurlijk altijd de instellingen voor de cookies wijzigen. Wil je meer informatie?

Phishing of fraude melden

Steeds vaker proberen oplichters klanten te misleiden via internet, sms of telefoon om hun bankgegevens of persoonlijke informatie te ontfutselen. Dat noemen we ‘phishing’.

Wat als je slachtoffer bent van phishing of fraude?

Neem dan zo snel mogelijk contact op met je kantoorhouder of onze klantendienst op +32 3 285 51 11.
Buiten de kantooruren stuur je een mail naar phishing@argenta.be.

Hoe weet je of je slachtoffer bent van phishing of fraude?

In deze gevallen kan er sprake zijn van phishing:

  • Je bent ingegaan op een frauduleuze mail door op een link te klikken en enkele handelingen met je digipas te doen.
  • Er is geld van je rekening gegaan zonder dat je hiervoor bewust opdracht gegeven hebt.
  • Je hebt persoonlijke gegevens ingevoerd op een verdachte website.
  • Je hebt persoonlijke gegevens via de telefoon doorgegeven aan een onbekende.
  • Je smartphone is gestolen of je bent hem verloren.

Relevante links