- Je taalkeuze wordt bewaard.
- Je kantoor wordt onthouden.
- Je sessie wordt beveiligd.
- Je krijgt de standaardversie van onze website te zien. De inhoud wordt niet aangepast aan jouw voorkeuren.
Auto-ongeval: wat nu?
Wees gerust, Argenta staat voor je klaar.
Je hebt een ongeval gehad, je auto is beschadigd en je kunt er niet meer mee rijden? Wees gerust, Argenta staat voor je klaar*. Op deze pagina lees je wat je moet doen.
Ongeval gehad? Dit doe je eerst
- Blijf rustig en maak een inschatting van de gevolgen van het ongeval. Is er alleen blikschade of zijn er gewonden?
- Noteer de gegevens van de tegenpartij en maak foto's van de schade, het voertuig, de omstandigheden, ...
- Bel de politie en vul het Europees aanrijdingsformulier in.
- Gebeurde het ongeval in België of maximum 20 kilometer buiten België? Dan kun je een beroep doen op de gratis bijstandsverzekering. Bel naar 03 253 63 00.
Gratis sleepdienst | Als het na een ongeval niet meer mogelijk is om met je auto te rijden, brengt onze gratis sleepdienst je auto rechtstreeks naar je autogarage. |
---|---|
Gratis vervoer | We brengen jou en alle niet-gewonde passagiers naar een adres naar keuze. |
Gratis vervangwagen | Je krijgt een gratis vervangwagen gedurende maximum vijf dagen. |
Ga naar een door Argenta erkende garage
Moet je auto hersteld worden? Ga dan naar een door Argenta erkende garage.
Deze garages zijn geselecteerd omdat ze een uitstekende service bieden en we hebben met hen een aantal afspraken gemaakt. Je krijgt gratis deze extra services:
Gratis pick-up & delivery | Je beschadigde auto wordt opgepikt en teruggebracht. |
---|---|
Gratis vervangwagen | Je krijgt een vervangwagen ter beschikking voor de duur van de herstelling. |
Snelle herstelling | Je auto wordt gemiddeld binnen 6 werkdagen hersteld. |
Deze extra’s gelden alleen voor klanten met een autoverzekering van Argenta en alleen als Argenta tussenkomt in het schadegeval. Bespreek de concrete afhandeling van de herstelling met de garagist.
Hoe geef je schade door aan Argenta?
Via de Argenta-app
Geef je schade snel en eenvoudig door via de Argenta-app. Je kunt aan het schadeformulier in de app meteen ook foto’s toevoegen.
Open de Argenta-app en volg onderstaande stappen:
Mijn producten > Autoverzekering > Schade melden
Of via je kantoor
Neem contact op met je Argenta-kantoor. Een kantoormedewerker opent dan een schadedossier voor jou.
Tips van onze schade-expert
Je kan deze video enkel bekijken als je Youtube cookies toelaat.
Lees meer over deze cookies in ons cookiebeleid
Disclaimer
* Voor klanten die een autoverzekering hebben bij Argenta Assuranties nv (ARAS).
Wil je graag een persoonlijk voorstel? Neem contact op met je Argenta-kantoorhouder. Hij berekent je premie en maakt een verzekeringsvoorstel voor jou op. Helemaal gratis uiteraard.
Als je klachten hebt, kun je die met jouw Argenta-kantoorhouder bespreken. Je kunt ook terecht bij Argenta Assuranties nv, Klachtenbeheer, Belgiëlei 49-53, 2018 Antwerpen, tel 03 285 56 45, klachtenbeheer@argenta.be.
Vind je dat Argenta Assuranties nv jouw klacht niet of onvoldoende heeft beantwoord? Dan kun je je richten tot de Ombudsman Verzekeringen, De Meeûssquare 35,1000 Brussel, tel. 02 547 58 71, info@ombudsman-insurance.be, www.ombudsman-insurance.be of tot een geschillenorgaan zoals vermeld op het platform van online geschillenbeslechting. Je behoudt uiteraard het recht om een gerechtelijke procedure in te leiden.
De informatie in dit document is gebaseerd op de juridische en fiscale situatie in België op 1 maart 2023.