Wat als je slacht­of­fer bent ge­wor­den van phis­hing?

  • Neem onmiddellijk contact op met Card Stop (070 344 344) en laat je kaarten blokkeren. Neem ook contact op met de klantendienst van Argenta (03 285 53 33 - 24/7 bereikbaar) om de fraude te melden.
  • Kijk via Argenta Internetbankieren (Instellingen > Mobiel bankieren) na of de Argenta-app op een nieuw toestel is geïnstalleerd. Klik op het vuilbakje om het toestel te verwijderen. Zo kan de app niet meer op dat toestel gebruikt worden.
  • Kijk na of er nieuwe doorlopende betalingsopdrachten aangemaakt zijn en of er nieuwe transacties ‘in afwachting van verwerking’ staan. Verwijder ze.
  • Neem een schermafdruk van alle transacties die de fraudeurs hebben uitgevoerd.
  • Laat een pv opmaken bij de politie en stuur dat zo snel mogelijk naar phishing@argenta.be, samen met het phishingbericht waarop je hebt gereageerd.
Phishing telefoon
Phishing telefoon