- Je taalkeuze wordt bewaard.
- Je kantoor wordt onthouden.
- Je sessie wordt beveiligd.
- Je krijgt de standaardversie van onze website te zien. De inhoud wordt niet aangepast aan jouw voorkeuren.
Nieuws
-
Meer dan de helft van de jongeren bespreekt geldzaken met vrienden
22 februari 2022Uit onderzoek van Argenta blijkt dat meer dan 50 % van de Vlaamse jongeren minstens maandelijks met vrienden over geld praat. Dat in tegenstelling tot slechts 30 % van de oudere generaties.
-
Argenta krijgt label 'Beste van de test-Klanttevredenheid' van Test Aankoop
19 oktober 2021In het jaarlijkse tevredenheidsonderzoek van Test Aankoop over banken haalde Argenta 82 op 100. We kregen het label ‘Beste van de test’. En daar zijn we trots op.
-
Argenta zet rekening stop van 700 klanten buiten de EER
17 augustus 2021Argenta focust zich voluit op klanten die gevestigd zijn in België. Door de wettelijk verplichte evaluatie van het witwas- en terrorismefinancieringsrisico van zijn klanten zet Argenta de rekeningen stop van zo’n 700 klanten met buitenland domicilie buiten de Europese Economische Ruimte.
-
Haal alles uit je Payconiq by Bancontact-app
10 augustus 2021Met de Payconiq by Bancontact-app betaal je makkelijk in de winkel, op restaurant, online en onder vrienden. Maar wist je dat de app ook superhandige extra features aanbiedt? Activeer ze snel door je Argenta-betaalrekening te koppelen en maak mobiel betalen nog makkelijker!
-
Limieten
8 augustus 2021Vanaf 8 augustus 2021 verlagen we de standaard daglimiet voor overschrijvingen in de Argenta-app en Argenta Internetbankieren naar 10.000 euro.
-
Nieuw rekeningnummer voor de betaling van je schadeverzekeringen
19 juli 2021Tot nu toe hadden we bij Argenta een apart rekeningnummer voor elke schadeverzekering (auto, brand, familale). Per contract stortte je dus je premie op een andere rekening. Sinds 19 juli 2021 is dit 1 centrale rekening geworden. Je betaalt nu de premies van al je schadeverzekeringen op het nummer BE24 9733 7001 6638. Als gestructureerde mededeling vul je je polisnummer in.
-
Argenta in de kijker op Kanaal Z
22 juni 2021Op 19 juni kwam Argenta ruimschoots aan bod op Kanaal Z in het programma 'MT in the City'. De reportagemakers bezochten enkele bedrijven in Antwerpen en stapten ook onze vernieuwde hoofdzetel binnen. Via een interview met onze manager Talent Management Tom Jonkers leer je Argenta kennen als toonaangevende werkgever en kom je meer te weten over onze missie en waarden. Ondertussen wandel je ook mee door onze vernieuwde hoofdzetel.
-
Hip hip Argenta!
18 april 2021Op 18 april 2021 viert Argenta zijn 65ste verjaardag. Al 65 jaar schrijven we ons eigen verhaal. Altijd duidelijk. Altijd dichtbij. Ook de volgende 65 jaar werken we samen met alle kantoren, alle medewerkers en al onze klanten aan ons eigen duidelijk verhaal
-
Alle bankautomaten opnieuw beschikbaar
7 april 2021In 2020 sloot Argenta een aantal bankautomaten na enkele digitale plofkraken. Die zijn nu allemaal opnieuw beschikbaar en voorzien van de modernste beveiligingstechnieken.
-
Argenta en Cake laten je betaalrekening opbrengen
10 maart 2021Een vergoeding op je rekening krijgen wanneer je een aankoop doet? Het kan, dankzij een nieuwe samenwerking tussen Argenta en Cake. Als je wilt, ontvang je vanaf deze zomer automatisch kleine terugbetalingen voor je aankopen bij de commerciële partners van Cake. Gewoon in je vertrouwde Argenta-app.
-
Vernieuwde Argenta-privacyverklaring
30 oktober 2020Vanaf 16 november 2020 kun jij kiezen welke communicatie je van Argenta wilt ontvangen: commerciële communicatie op maat, standaard commerciële communicatie of alleen basiscommunicatie. Deze en andere zaken zijn nu opgenomen in de privacyverklaring.
-
Niet-Sepa-overschrijvingen: waar moet ik op letten?
23 juli 2020Argenta heeft beslist om vanaf 1 oktober 2020 de uitgaande niet-Sepa-overschrijvingen stop te zetten. Om je te begeleiden bij het zoeken van een geschikt alternatief, hebben we verschillende zaken op een rijtje gezet waarop je moet letten.
-
Argenta meest klantvriendelijke bank en verzekeraar
9 juni 2020Het consultancybureau goCX deed voor de tweede keer een onderzoek naar het meest klantvriendelijke bedrijf. Argenta won in de categorie ‘meest klantvriendelijke bank’ en ‘meest klantvriendelijke verzekeraar’. De verkiezing is gebaseerd op een online bevraging van meer dan 4.000 willekeurig geselecteerde Belgen.
-
Voorwaarden reisannulatieverzekering vanwege corona
20 april 2020Wil je een reis annuleren omdat er een negatief reisadvies is voor je bestemming naar aanleiding van het coronavirus? Dan is je annulatie niet gedekt door de reisannulatieverzekering van de Golden kredietkaart
-
Banken trekken limieten voor contactloze betalingen op
14 april 2020Vanaf dinsdag 14 april wordt de limiet voor contactloze kaartbetalingen zonder pincode opgetrokken van 25 naar 50 euro. De cumulatieve limiet wordt opgetrokken naar 100 euro.
-
Argenta-app in top 3
23 januari 2020De Argenta-app is gebruiksvriendelijker dan de gemiddelde app. In de lijst met traditionele banken staan we zelfs in de top 3. Dat blijkt uit een onderzoek van D-Rating
-
Argenta wordt beloond voor duurzaamheidsbeleid
16 december 2019Argenta zet sterk in op duurzaamheid. En onze inspanningen worden beloond. Bankwijzer analyseerde negen banken op het vlak van duurzaamheid. Argenta eindigde daarbij op de derde plaats en scoort zo beter dan de grootbanken.
-
Documenten voortaan digitaal beschikbaar in Argenta Internetbankieren
3 december 2019Je bank- en verzekeringsdocumenten digitaal ontvangen? Dat kon al in de Argenta-app en vanaf nu ook in Argenta Internetbankieren.
-
Nieuw duurzaamheidslabel voor 12 beleggingsoplossingen van Argenta
7 november 2019Twaalf beleggingsproducten binnen het Argenta-aanbod dragen voortaan het ‘Towards Sustainability’-label van Febelfin. Het Febelfin-label is een Belgische kwaliteitsnorm toegekend door een onafhankelijke instantie die de klant verzekert dat een beleggingsproduct duurzaam is.
-
Argenta strijdt tegen phishing met fraudetool
2 oktober 2019Phishing is een vorm van fraude waarbij criminelen de codes van je kaarten en digipas proberen te ontfutselen via e-mails, sms’en, berichten op sociale media, … Bij Argenta proberen we phishing te verhinderen met een fraudetool.
-
Solide groei voor Argenta in de eerste helft van 2019
30 augustus 2019Argenta heeft zijn stevige positie in het Belgische bank- en verzekeringslandschap en op de Nederlandse hypotheekmarkt bevestigd door in de eerste jaarhelft van 2019 opnieuw gezonde groeicijfers voor te leggen.
-
69 % van de 12- tot 13-jarigen krijgt zakgeld in Vlaanderen
9 augustus 2019Argenta voerde dit voorjaar een consumentenonderzoek uit rond het omgaan met geld en het zelfstandig bankieren door kinderen en jongeren. 621 ouders van kinderen tussen 2 en 19 jaar deden mee aan het onderzoek, zowel Argenta-klanten als niet-klanten.
-
77 % van de ouders spaart voor de kinderen
16 juli 2019Argenta onderzocht het spaargedrag van ouders voor hun kinderen. Daaruit bleek dat maar liefst 77 % van de ouders geld opzijzet voor de kinderen. Gemiddeld gaat het om 821 euro per kind per jaar.
-
Argenta bouwt klantgedreven en duurzaam aan de toekomst
28 maart 2019Vandaag stelde het directiecomité van Argenta Bank- en Verzekeringsgroep nv zijn jaarresultaten voor. Argenta behaalde in 2018 ondanks de aanhoudende lagerenteomgeving en belangrijke investeringen in IT-infrastructuur, digitalisering en adviesverlening een bevredigend resultaat. Argenta stelt zijn klanten centraal en zet zich actief in voor een duurzame toekomst.
-
Argenta opnieuw in de prijzen bij de Stemming Bank van het Jaar 2019
18 januari 2019Bankshopper organiseerde de verkiezing Bank van het jaar 2019. Onze klanten en medewerkers stemden Argenta tot winnaar in de categorieën 'Zichtrekening van het jaar 2019’ en ‘Spaarrekening van het jaar 2019’ en gaven ons de zilveren medaille in de categorieën ‘Bank van het Jaar 2019’ en ‘Hypotheek van het Jaar 2019’.
-
Argenta wint Bank Award Algemene Tevredenheid
9 december 2018Argenta was net als vorig jaar genomineerd voor de Spaargids.be Bank Awards. Op basis van een enquête polst Spaargids daarbij naar de tevredenheid van klanten over hun bank.