- Je taalkeuze wordt bewaard.
- Je kantoor wordt onthouden.
- Je sessie wordt beveiligd.
- Je krijgt de standaardversie van onze website te zien. De inhoud wordt niet aangepast aan jouw voorkeuren.
- Je krijgt willekeurige advertenties te zien.
- Je surfgedrag wordt niet gebruikt om onze website te verbeteren.
Nieuws
-
Interestafrekening van je rekening
29 december 2020Vanaf 1 januari kun je de interestafrekening van je rekening raadplegen in de Argenta-app en internetbankieren.
-
Nieuwe versie Argenta Internetbankieren
8 december 2020We lanceerden een nieuwe versie van Argenta Internetbankieren. Wat is er precies veranderd?
-
Vernieuwde Argenta-privacyverklaring
30 oktober 2020Vanaf 16 november 2020 kun jij kiezen welke communicatie je van Argenta wilt ontvangen: commerciële communicatie op maat, standaard commerciële communicatie of alleen basiscommunicatie. Deze en andere zaken zijn nu opgenomen in de privacyverklaring.
-
Nieuw in 2021: pakketten
13 augustus 2020Bij Argenta kun je rekenen op transparante tarieven en een uitgebreide gratis dienstverlening. Ook in de toekomst willen we die gratis dienstverlening blijven aanbieden. Daarom brengen we onze producten voor dagelijks bankieren samen in pakketten.
-
Sommige bankautomaten tijdelijk buiten dienst
24 juli 2020De voorbije weken waren er enkele digitale plofkraken op Argenta-automaten. Deze uitzonderlijke omstandigheden dwingen ons om uitzonderlijke maatregelen te nemen.
-
Niet-Sepa-overschrijvingen: waar moet ik op letten?
23 juli 2020Argenta heeft beslist om vanaf 1 oktober 2020 de uitgaande niet-Sepa-overschrijvingen stop te zetten. Om je te begeleiden bij het zoeken van een geschikt alternatief, hebben we verschillende zaken op een rijtje gezet waarop je moet letten.
-
Argenta meest klantvriendelijke bank en verzekeraar
9 juni 2020Het consultancybureau goCX deed voor de tweede keer een onderzoek naar het meest klantvriendelijke bedrijf. Argenta won in de categorie ‘meest klantvriendelijke bank’ en ‘meest klantvriendelijke verzekeraar’. De verkiezing is gebaseerd op een online bevraging van meer dan 4.000 willekeurig geselecteerde Belgen.
-
Voorwaarden reisannulatieverzekering vanwege corona
20 april 2020Wil je een reis annuleren omdat er een negatief reisadvies is voor je bestemming naar aanleiding van het coronavirus? Dan is je annulatie niet gedekt door de reisannulatieverzekering van de Golden kredietkaart
-
Banken trekken limieten voor contactloze betalingen op
14 april 2020Vanaf dinsdag 14 april wordt de limiet voor contactloze kaartbetalingen zonder pincode opgetrokken van 25 naar 50 euro. De cumulatieve limiet wordt opgetrokken naar 100 euro.
-
Meer phishing door coronacrisis
31 maart 2020Verschillende klanten lieten ons weten dat ze een vreemd bericht ontvingen van Argenta. Phishing, zo bleek. Fraudeurs gebruiken de coronacrisis om je te misleiden.
-
Goud voor Argenta
25 maart 2020Argenta won goud op de prestigieuze Fund Awards van De Tijd/L’Echo*. Daar zijn we trots op.
-
Nieuw rekeningnummer voor de betaling van je levensverzekering
12 februari 2020Tot nu toe hadden we bij Argenta een apart rekeningnummer voor elke levensverzekering. Dat verandert. We willen eenvoudiger en meer marktconform werken. Daarom werken we voortaan met éénzelfde rekeningnummer voor alle levensverzekeringen.
-
Nieuw rekeningnummer voor de betaling van je lening
2 februari 2020Tot nu toe hadden we bij Argenta een apart rekeningnummer voor elke lening. Dat verandert. We willen eenvoudiger en meer marktconform werken. Daarom werken we voortaan met éénzelfde rekeningnummer voor alle hypothecaire leningen en leningen op afbetaling.
-
Argenta-app in top 3
23 januari 2020De Argenta-app is gebruiksvriendelijker dan de gemiddelde app. In de lijst met traditionele banken staan we zelfs in de top 3. Dat blijkt uit een onderzoek van D-Rating
-
Argenta wordt beloond voor duurzaamheidsbeleid
16 december 2019Argenta zet sterk in op duurzaamheid. En onze inspanningen worden beloond. Bankwijzer analyseerde negen banken op het vlak van duurzaamheid. Argenta eindigde daarbij op de derde plaats en scoort zo beter dan de grootbanken.
-
Documenten voortaan digitaal beschikbaar in Argenta Internetbankieren
3 december 2019Je bank- en verzekeringsdocumenten digitaal ontvangen? Dat kon al in de Argenta-app en vanaf nu ook in Argenta Internetbankieren.
-
Nieuw duurzaamheidslabel voor 12 beleggingsoplossingen van Argenta
7 november 2019Twaalf beleggingsproducten binnen het Argenta-aanbod dragen voortaan het ‘Towards Sustainability’-label van Febelfin. Het Febelfin-label is een Belgische kwaliteitsnorm toegekend door een onafhankelijke instantie die de klant verzekert dat een beleggingsproduct duurzaam is.
-
Argenta strijdt tegen phishing met fraudetool
2 oktober 2019Phishing is een vorm van fraude waarbij criminelen de codes van je kaarten en digipas proberen te ontfutselen via e-mails, sms’en, berichten op sociale media, … Bij Argenta proberen we phishing te verhinderen met een fraudetool.
-
Solide groei voor Argenta in de eerste helft van 2019
30 augustus 2019Argenta heeft zijn stevige positie in het Belgische bank- en verzekeringslandschap en op de Nederlandse hypotheekmarkt bevestigd door in de eerste jaarhelft van 2019 opnieuw gezonde groeicijfers voor te leggen.
-
69 % van de 12- tot 13-jarigen krijgt zakgeld in Vlaanderen
9 augustus 2019Argenta voerde dit voorjaar een consumentenonderzoek uit rond het omgaan met geld en het zelfstandig bankieren door kinderen en jongeren. 621 ouders van kinderen tussen 2 en 19 jaar deden mee aan het onderzoek, zowel Argenta-klanten als niet-klanten.
-
77 % van de ouders spaart voor de kinderen
16 juli 2019Argenta onderzocht het spaargedrag van ouders voor hun kinderen. Daaruit bleek dat maar liefst 77 % van de ouders geld opzijzet voor de kinderen. Gemiddeld gaat het om 821 euro per kind per jaar.
-
Argenta maakt voor 2018 winstdeling bekend
2 mei 2019Heb je een Argenta Life Plan, Argenta-Flexx, Kapitaal Plus, Leven Plus of Jeugdspaarplan? Dan hebben we mogelijk goed nieuws voor jou: Argenta keert voor 2018 winstdeling uit!
-
Argenta bouwt klantgedreven en duurzaam aan de toekomst
28 maart 2019Vandaag stelde het directiecomité van Argenta Bank- en Verzekeringsgroep nv zijn jaarresultaten voor. Argenta behaalde in 2018 ondanks de aanhoudende lagerenteomgeving en belangrijke investeringen in IT-infrastructuur, digitalisering en adviesverlening een bevredigend resultaat. Argenta stelt zijn klanten centraal en zet zich actief in voor een duurzame toekomst.
-
Overschrijven binnen 5 seconden via Argenta-app
5 maart 2019Argenta springt mee op de trein van de ‘instantoverschrijvingen’, die bovendien gratis zijn voor al zijn appgebruikers. Je schrijft een bedrag over en binnen 5 seconden ziet de begunstigde het al op zijn rekening staan. Deze nieuwe manier van overschrijven wordt stap voor stap uitgerold voor alle Argenta-klanten.
-
Argenta opnieuw in de prijzen bij de Stemming Bank van het Jaar 2019
18 januari 2019Bankshopper organiseerde de verkiezing Bank van het jaar 2019. Onze klanten en medewerkers stemden Argenta tot winnaar in de categorieën 'Zichtrekening van het jaar 2019’ en ‘Spaarrekening van het jaar 2019’ en gaven ons de zilveren medaille in de categorieën ‘Bank van het Jaar 2019’ en ‘Hypotheek van het Jaar 2019’.
-
Opgelet voor fenomeen ‘muilezels’ of ‘geldezels’
9 december 2018Fraudeurs zijn voortdurend op zoek naar personen die als tussenschakel kunnen dienen om gestolen geld door te sluizen.
-
Argenta wint Bank Award Algemene Tevredenheid
9 december 2018Argenta was net als vorig jaar genomineerd voor de Spaargids.be Bank Awards. Op basis van een enquête polst Spaargids daarbij naar de tevredenheid van klanten over hun bank.