Nieuws

  • Meer phishing door coronacrisis

    31 maart 2020

    Verschillende klanten lieten ons weten dat ze een vreemd bericht ontvingen van Argenta. Phishing, zo bleek. Fraudeurs gebruiken de coronacrisis om je te misleiden.

  • Goud voor Argenta

    25 maart 2020

    Argenta won goud op de prestigieuze Fund Awards van De Tijd/L’Echo*. Daar zijn we trots op.

  • Wat moet je doen als je betalingsmoeilijkheden dreigt te ondervinden voor je krediet?

    23 maart 2020

    Klanten die door de coronacrisis tijdelijke betalingsmoeilijkheden ondervinden voor de terugbetaling van hun lening, moeten contact opnemen met hun plaatselijk kantoor. We bekijken een oplossing op maat van de klant.

  • Maatregelen in het kader van corona

    13 maart 2020

    Ook in deze tijden van corona staat Argenta voor je klaar. Maar ook wij moeten uitzonderlijke maatregelen nemen, in het belang van de gezondheid van iedereen.

  • Argenta-privacyverklaring vernieuwd

    11 maart 2020

    De Argenta-privacyverklaring is geactualiseerd. Naast enkele inhoudelijke aanpassingen hebben we de verklaring helder gestructureerd en herschreven in eenvoudige taal. Zo is het voor jou nog duidelijker hoe Argenta omgaat met jouw persoonlijke gegevens.

  • Nieuw rekeningnummer voor de betaling van je levensverzekering

    12 februari 2020

    Tot nu toe hadden we bij Argenta een apart rekeningnummer voor elke levensverzekering. Dat verandert. We willen eenvoudiger en meer marktconform werken. Daarom werken we voortaan met éénzelfde rekeningnummer voor alle levensverzekeringen.

  • Nieuw rekeningnummer voor de betaling van je lening

    2 februari 2020

    Tot nu toe hadden we bij Argenta een apart rekeningnummer voor elke lening. Dat verandert. We willen eenvoudiger en meer marktconform werken. Daarom werken we voortaan met éénzelfde rekeningnummer voor alle hypothecaire leningen en leningen op afbetaling.

  • Argenta-app in top 3

    23 januari 2020

    De Argenta-app is gebruiksvriendelijker dan de gemiddelde app. In de lijst met traditionele banken staan we zelfs in de top 3. Dat blijkt uit een onderzoek van D-Rating

  • Afschaffing van de woonbonus: wat betekent dat concreet?

    1 januari 2020

    Op 1 januari 2020 wordt de Vlaamse woonbonus afgeschaft. Maar wat betekent dat concreet als je vandaag plannen hebt om een woning te kopen of te bouwen? Kom je dan nog in aanmerking voor de woonbonus? En wat met de woonbonus van je bestaande lening?

  • Argenta wordt beloond voor duurzaamheidsbeleid

    16 december 2019

    Argenta zet sterk in op duurzaamheid. En onze inspanningen worden beloond. Bankwijzer analyseerde negen banken op het vlak van duurzaamheid. Argenta eindigde daarbij op de derde plaats en scoort zo beter dan de grootbanken.

  • Argenta heropent ruim de helft van zijn bankautomaten

    4 december 2019

    Op 30 oktober sloten we alle bankautomaten van Argenta. Dat was een tijdelijke maatregel na de drieste plofkraken van de afgelopen maanden. Na een uitgebreide risicoanalyse hebben we ruim de helft van onze bankautomaten opnieuw opengesteld.

  • Documenten voortaan digitaal beschikbaar in Argenta Internetbankieren

    3 december 2019

    Je bank- en verzekeringsdocumenten digitaal ontvangen? Dat kon al in de Argenta-app en vanaf nu ook in Argenta Internetbankieren.

  • Nieuw duurzaamheidslabel voor 12 beleggingsoplossingen van Argenta

    7 november 2019

    Twaalf beleggingsproducten binnen het Argenta-aanbod dragen voortaan het ‘Towards Sustainability’-label van Febelfin. Het Febelfin-label is een Belgische kwaliteitsnorm toegekend door een onafhankelijke instantie die de klant verzekert dat een beleggingsproduct duurzaam is.

  • Problemen bij internetbankieren voor klanten met Kaspersky

    5 november 2019

    Gebruik je Kaspersky als antivirusprogramma op je computer? Dan is het mogelijk dat je niet kunt inloggen op Argenta Internetbankieren. Probeer eerst te upgraden naar de nieuwste versie van Kaspersky. Lukt dat niet? Neem dan contact op met Kaspersky om het probleem op te lossen.

  • Argenta sluit zijn bankautomaten voor onbepaalde duur

    30 oktober 2019

    Argenta heeft in overleg met zijn kantoorhouders besloten om al zijn bankautomaten vanaf vandaag leeg te maken en voor onbepaalde tijd te sluiten. Klanten kunnen aan de Argenta-bankautomaat dus geen geld meer afhalen en ook geen andere verrichtingen meer uitvoeren. We beseffen dat deze maatregel een grote impact heeft. Gelukkig zijn er alternatieven.

  • Argenta strijdt tegen phishing met fraudetool

    2 oktober 2019

    Phishing is een vorm van fraude waarbij criminelen de codes van je kaarten en digipas proberen te ontfutselen via e-mails, sms’en, berichten op sociale media, … Bij Argenta proberen we phishing te verhinderen met een fraudetool.

  • Solide groei voor Argenta in de eerste helft van 2019

    30 augustus 2019

    Argenta heeft zijn stevige positie in het Belgische bank- en verzekeringslandschap en op de Nederlandse hypotheekmarkt bevestigd door in de eerste jaarhelft van 2019 opnieuw gezonde groeicijfers voor te leggen.

  • 69 % van de 12- tot 13-jarigen krijgt zakgeld in Vlaanderen

    9 augustus 2019

    Argenta voerde dit voorjaar een consumentenonderzoek uit rond het omgaan met geld en het zelfstandig bankieren door kinderen en jongeren. 621 ouders van kinderen tussen 2 en 19 jaar deden mee aan het onderzoek, zowel Argenta-klanten als niet-klanten.

  • 77 % van de ouders spaart voor de kinderen

    16 juli 2019

    Argenta onderzocht het spaargedrag van ouders voor hun kinderen. Daaruit bleek dat maar liefst 77 % van de ouders geld opzijzet voor de kinderen. Gemiddeld gaat het om 821 euro per kind per jaar.

  • Argenta maakt voor 2018 winstdeling bekend

    2 mei 2019

    Heb je een Argenta Life Plan, Argenta-Flexx, Kapitaal Plus, Leven Plus of Jeugdspaarplan? Dan hebben we mogelijk goed nieuws voor jou: Argenta keert voor 2018 winstdeling uit!

  • Argenta bouwt klantgedreven en duurzaam aan de toekomst

    28 maart 2019

    Vandaag stelde het directiecomité van Argenta Bank- en Verzekeringsgroep nv zijn jaarresultaten voor. Argenta behaalde in 2018 ondanks de aanhoudende lagerenteomgeving en belangrijke investeringen in IT-infrastructuur, digitalisering en adviesverlening een bevredigend resultaat. Argenta stelt zijn klanten centraal en zet zich actief in voor een duurzame toekomst.

  • Overschrijven binnen 5 seconden via Argenta-app

    5 maart 2019

    Argenta springt mee op de trein van de ‘instantoverschrijvingen’, die bovendien gratis zijn voor al zijn appgebruikers. Je schrijft een bedrag over en binnen 5 seconden ziet de begunstigde het al op zijn rekening staan. Deze nieuwe manier van overschrijven wordt stap voor stap uitgerold voor alle Argenta-klanten.

  • Argenta opnieuw in de prijzen bij de Stemming Bank van het Jaar 2019

    18 januari 2019

    Bankshopper organiseerde de verkiezing Bank van het jaar 2019. Onze klanten en medewerkers stemden Argenta tot winnaar in de categorieën 'Zichtrekening van het jaar 2019’ en ‘Spaarrekening van het jaar 2019’ en gaven ons de zilveren medaille in de categorieën ‘Bank van het Jaar 2019’ en ‘Hypotheek van het Jaar 2019’.

  • Opgelet voor fenomeen ‘muilezels’ of ‘geldezels’

    9 december 2018

    Fraudeurs zijn voortdurend op zoek naar personen die als tussenschakel kunnen dienen om gestolen geld door te sluizen.

  • Argenta en PSD2

    9 december 2018

    De banksector staat voor een ingrijpende verandering: de Europese betaalrichtlijn PSD II komt eraan. We leggen je graag uit wat PSD II precies is en wat het voor jou zal betekenen.

  • Argenta wint Bank Award Algemene Tevredenheid

    9 december 2018

    Argenta was net als vorig jaar genomineerd voor de Spaargids.be Bank Awards. Op basis van een enquête polst Spaargids daarbij naar de tevredenheid van klanten over hun bank.