- Je taalkeuze wordt bewaard.
- Je kantoor wordt onthouden.
- Je sessie wordt beveiligd.
- Je krijgt de standaardversie van onze website te zien. De inhoud wordt niet aangepast aan jouw voorkeuren.
Argenta gebruikt cookies om je websitebezoek aangenamer te maken. Door deze cookies te aanvaarden, kunnen we beter inspelen op jouw behoeften en voorkeuren. Je kunt de cookie-instellingen altijd wijzigen en de gepersonaliseerde cookies weigeren.
Deze cookies zijn noodzakelijk voor de goede werking van www.argenta.be en internetbankieren.
Je gaat niet akkoord met deze cookies.
Je gaat akkoord met deze cookies.
Deze cookies verzamelen en meten gegevens over het gebruik van de website en internetbankieren en zorgen voor een meer persoonlijke en klantvriendelijke ervaring.
We analyseren informatie over de manier waarop onze website gebruikt wordt, zodat we onze website klantvriendelijker kunnen maken.
We tonen je gepersonaliseerde content via de reclamebanner op www.argenta.be en/of Argenta Internetbankieren. Daarnaast kan via www.argenta.be ook andere gepersonaliseerde content aangeboden worden op basis van bijvoorbeeld je surfgedrag of andere persoonlijke gegevens zoals je regio.
Je gaat niet akkoord met deze cookies.
Je gaat akkoord met deze cookies.
Deze cookies worden door externe sites (zoals sociale mediaplatformen en adverteerders) geplaatst met als doel gepersonaliseerde content en reclame aan te bieden. Deze cookies worden niet geplaatst op Argenta Internetbankieren, enkel op www.argenta.be.
Je kunt in de Argenta-app aanmelden met je pincode, je vingerafdruk of itsme®.
Bij een instantoverschrijving staat het overgeschreven bedrag binnen enkele seconden op de rekening van de begunstigde. Dat geldt zowel voor overschrijvingen tussen Argenta-rekeningen als voor overschrijvingen van en naar rekeningen bij andere Belgische financiële instellingen.
Facturen waarbij je een papieren overschrijvingsformulier ontvangt, betaal je voortaan nóg sneller dankzij de scanfunctie in de Argenta-app. Je hoeft de gegevens niet meer manueel in te geven in de app. Zo voer je debetaling sneller uit en vermijd je fouten bij het overtypen van de gegevens.
Staat er een QR-code op een factuur? Dan kun je de betaling eenvoudig uitvoeren door de QR-code te scannen. Het overschrijvingsscherm wordt automatisch ingevuld in de app. Nog even nakijken, tekenen en de betaling is vertrokken.
Als je een overschrijvingsformulier scant worden de gegevens niet altijd correct of volledig ingelezen en moet je ze soms nog aanvullen of verbeteren. Dat heeft te maken met de kwaliteit van het document dat je scant. Als je de QR-code scant, heeft de kwaliteit van het document geen invloed en worden alle gegevens meteen correct overgenomen van de factuur. Kijk voor alle zekerheid de gegevens altijd nog even na voor je je betaling bevestigt.
Je kunt een overschrijving in de Argenta-app bevestigen met je pincode, vingerafdruk of itsme®.
Krijg automatisch kleine terugbetalingen op je aankopen bij restaurants, schoenwinkels, elektriciteitsleveranciers en andere partners van Cake.
Open in een paar klikken een nieuwe spaarrekening in de Argenta-app.
Open in een paar klikken een nieuwe betaalrekening in de Argenta-app.
Je kunt de daglimiet van je rekeningen verlagen zonder dat je dat moet bevestigen met je digipas of itsme®. Om de limiet te verhogen moet je wel elektronisch bevestigen met je digipas of itsme®.
Je beheert zelf je begunstigden in de Argenta-app. Je kunt bijvoorbeeld een nieuwe begunstigde aanmaken, een bestaande begunstigen aanpassen of verwijderen. Bevestigen doe je met je pincode, itsme®, gezichtsherkenning of je vingerafdruk.
Je beheert zelf je doorlopende betalingsopdrachten in de Argenta-app. Je kunt een nieuwe opdracht aanmaken, een bestaande opdracht aanpassen of annuleren.
In de Argenta-app kun je al je doorlopende betalingsopdrachten en domiciliëringen raadplegen. Handig om op elk moment te weten welke betalingen nog in de pijplijn zitten.
Ging er voor een domiciliëringsopdracht onterecht een bedrag van je rekening? Ga naar je transactieoverzicht in de app, klik op de betaling en weiger ze. Let wel, dit kan alleen als de betaling maximaal acht weken geleden gebeurde en het gaat om een eenmalige weigering. Wil je de volledige domiciliëringsopdracht opschorten? Dat kan via het overzicht van je domiciliëringen.
Je domiciliëringen beheer je volledig zelf in de app. Kies een rekening, klik rechts bovenaan op de drie puntjes en klik op ‘Domiciliëringen bekijken’. Je krijgt een lijst met alle domiciliëringen die gelinkt zijn aan de rekening. Als je op een domiciliëring klikt, kun je ze eenvoudig blokkeren of terug activeren.
Als je in het rekeningoverzicht op een rekening klikt, zie je bovenaan het saldo. Zijn er bedragen gereserveerd op de rekening? Dan zie je naast het effectieve saldo ook het beschikbare saldo. De reserveringen zelf vind je bovenaan in de transactielijst. Met ‘reserveringen’ bedoelen we bijvoorbeeld het bedrag dat je met je debetkaart als waarborg betaalt aan een verhuurder van verhuiswagens. De waarborg wordt gereserveerd op je rekening maar gaat niet effectief van de rekening. Wanneer je de verhuiswagen in de originele staat terugbrengt, wordt het gereserveerde bedrag terug vrijgegeven.
In de lijst met verrichtingen van je rekening zie je drie tabbladen: een tabblad 'Historiek' met de uitgevoerde betalingen, een tabblad 'Toekomst' met de toekomstige betalingen en een tabblad 'Andere' met de geweigerde betalingen en betalingen die nog wachten op verwerking. De verrichtingen op het tabblad 'Andere' zijn verrichtingen van de laatste dertig dagen.
Je kunt zelf de benaming van elke rekening in de app kiezen. Die benaming wordt ook overgenomen in het internetbankieren. Heb je in het internetbankieren al zelf een naam aan een rekening gegeven? Dan wordt die overgenomen in je app.
Op de detailpagina van je spaar- en betaalrekening zie je meteen of je volmachthebber of titularis bent van een rekening.
Weet jij welke gegevens Argenta van jou heeft? Kijk ze na in de app.
Bij je persoonlijke gegevens vind je ook de mogelijkheid om te kiezen welke communicatie je wilt ontvangen. Kies bijvoorbeeld om communicatie op maat van jouw leven en behoeften te ontvangen van Argenta.
Onder 'Instellingen app' vind je 'Meldingen'. Daar kun je aanduiden of je een melding wilt ontvangen:
Je kunt via de app gemakkelijk je rekeningnummer doorsturen naar iemand. Klik op ‘Rekeningnummer delen’ en vervolgens op de applicatie waarmee je het rekeningnummer wilt delen, bijvoorbeeld Whatsapp. De apps die verschijnen kunnen verschillen van persoon tot persoon.