Vei­lig de Argenta-app gebruiken

De Argenta-app is uitgebreid beveiligd, maar het is belangrijk dat je de app ook veilig gebruikt.

Jouw unieke beveiliging

De Argenta-app op je smartphone wordt beveiligd met je persoonlijke code, vingerafdruk of gezichtsherkenning.

Zo ben jij de enige die de app kan gebruiken. Anderen kunnen niet inloggen met jouw vingerafdruk of gezichtsherkenning. En als iemand vijf keer een foute code ingeeft, wordt de app gedeactiveerd op je smartphone.

Een veilige betaalomgeving

Je bankgegevens worden niet bewaard op je smartphone. Wees dus gerust, niemand kan je gegevens zien, zelfs niet als je je smartphone kwijtspeelt. Ze staan veilig versleuteld in onze betaalomgeving.

Je kunt de app altijd blokkeren:

  • In Argenta Internetbankieren via het menu 'Instellingen'
  • Via de klantendienst op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 tot 12 uur)

Hoe gebruik je veilig de app?

  • Vergrendel je smartphone of tablet. Zo voorkom je dat iemand eenvoudig toegang krijgt tot je persoonlijke gegevens en toepassingen. 
  • Installeer alleen applicaties via de officiële appstores van Apple of Google.
  • Gebruik altijd de meest recente versie van de Argenta-app. Dat geldt ook voor het besturingssysteem van je toestel.
  • Log onmiddellijk uit als je de Argenta-app niet meer gebruikt of als je je mobiel toestel onbeheerd ergens achterlaat.
  • Stel zelf het maximumbedrag in dat je dagelijks kunt overschrijven. De laagst mogelijke limiet is 500 euro.
  • Laat meldingen in de Argenta-app toe. Zo krijg je een melding bij een verdachte registratie of aanmelding in de app en voorkom je fraude.

Hoe beveiligt Argenta de app?

  • Je gegevens zijn beveiligd met de modernste beveiligingssystemen
  • Ben je drie minuten niet actief? Dan wordt je verbinding automatisch verbroken.
  • Je kunt zelf je daglimieten instellen.
  • Hoge bedragen kun je alleen overschrijven met itsme® of je digipas en een sms-code.
  • Wij monitoren ongewone of verdachte verrichtingen.
  • Je krijgt automatisch een melding in de Argenta-app bij een verdachte registratie of aanmelding in de app. Let wel, je moet hiervoor meldingen in de Argenta-app toelaten.
  • Mobiele toestellen ontkoppelen kan je om veiligheidsredenen enkel via Argenta Internetbankieren (Via ‘Instellingen’ > ‘Digitaal bankieren’ > ‘Gekoppelde mobiele toestellen’).
  • In de Argenta-app vind je onder ‘Meer’ een scherm met een overzicht van de belangrijkste veiligheidsinstellingen om fraude te voorkomen: je gsm-nummer, je limieten voor overschrijvingen, de toestellen waarop de Argenta-app aan jouw klantgegevens is gekoppeld en je pushnotificaties. Check ze geregeld.

Phishing herkennen en voorkomen