Digitale medische acceptatie voor je schuldsaldoverzekering

Wil je een schuldsaldoverzekering afsluiten? Dan maakt je kantoor een verzekeringsvoorstel op. Je kantoor zal je ook vragen om een medische vragenlijst in te vullen. Argenta heeft die informatie nodig om je verzekeringspremie te berekenen.

1. Registratie in het klantenportaal

Nadat u in uw Argenta-kantoor kiest voor het digitale proces voor de medische acceptatie in uw dossier, ontvangt u een mail. Die komt van argenta-noreply@remedicalgroup.com. Het onderwerp is ‘Activatie myReMedicalGroup voor Argenta’. Kijk zeker ook uw spamfolder na als u de mail niet ziet in uw inbox. In de mail staat een link naar het klantenportaal voor medische acceptatie, waarop u moet klikken: https://clientportal.remedicalgroup.com/.

Wat hebt u nodig om in te loggen?

  • Uw e-mailadres 
  • Uw polisnummer (Het staat in de mail die u ontvangen hebt of op de polisdocumenten die u van uw kantoor gekregen hebt.) 
  • Het wachtwoord kiest u zelf (minstens 12 tekens). Onthou dit wachtwoord goed. U hebt het nodig om in te loggen. 

Let er op dat er geen overbodige spaties voor of na het e-mailadres of polisnummer staan.

2. Inloggen

Na uw registratie kunt u meteen inloggen. U vindt in uw mailbox ook een tweede mail met als onderwerp ‘Nieuw bericht van Argenta in myReMedicalGroup’. Via de link in deze mail kunt u inloggen. Of u bevindt zich nog/al op het klantenportaal en logt in met:

  • Uw e-mailadres 
  • Uw polisnummer 
  • Het wachtwoord dat u zelf gekozen hebt 

Als u op de knop ‘inloggen’ klikt, dan ontvangt u een sms. In dat sms-bericht staat een code. Die moet u invoeren.

3. Medische vragenlijst aanvullen

Eens ingelogd, vindt u bij uw berichten de vragenlijst die u moet invullen. Als u erop klikt, komt u in een inleidend bericht met een link naar de vragenlijst. Selecteer de code via de knop ‘click to copy’ en kopiëer ze. De code hebt u nodig om in de vragenlijst te komen. Klik op de link en vul de code in. Kies voor ‘ga naar de gezondsheidsverklaring’. Beantwoord de vragen over levensstijl, aandoeningen en de verklaringen. Als alles ingevuld is, klikt u op ‘opslaan’. Nadien ziet u ook het resultaat: ‘gezondsheidsverklaring succesvol opgeslagen.’ In sommige gevallen vragen we u om langs te gaan bij de dokter (stap 4 en 5). 

4. Bijkomende medische informatie wordt gevraagd

Bijkomende informatie is nodig om een beslissing te nemen over uw medisch dossier. U moet een afspraak maken bij uw huisarts en deze bijkomende informatie met hem overlopen. Download de documenten en druk ze af. Liever op een ander moment deze documenten ophalen in het klantenportaal? U kunt de documenten terugvinden via de mail die u gekregen hebt. Ook deze mail is afkomstig van argenta-noreply@remedicalgroup.com. Door op de link te klikken, kunt u opnieuw inloggen (zie stap 2 ‘inloggen’).

5. Bijkomende medische informatie wordt gevraagd

Uw arts heeft de vragenlijst ingevuld of een medisch onderzoek uitgevoerd? Dan kunt u deze informatie aan ons bezorgen via het klantenportaal.

  • Kies in ‘mijn berichten’ voor het bericht ‘bijkomende informatie nodig’.
  • Klik op de knop ‘kies bestanden’ 
  • Zoek de ingescande vragenlijst of een leesbare foto van de ingevulde vragenlijst/resultaten van het medisch onderzoek en voeg die toe. 
  • Kies voor ‘upload’ als u alle bestanden hebt toegevoegd. 
  • Kies vervolgens ‘klaar met uploaden’. U komt terug in ‘uw berichten’. De bijkomende medische informatie is nu ook beschikbaar voor het team medische acceptatie dat een beslissing zal nemen over uw dossier. 
  • Als u de documenten hebt opgeladen in het klantenportaal, dan moet u die niet meer per post aan ons bezorgen.