Veelgestelde vragen over de pakketten

Ik wil een Gold-pakket met een Golden kredietkaart. Wat doe ik met mijn oude, gewone Argenta-kredietkaart?

Vervangt de Golden kredietkaart je standaard Argenta-kredietkaart en heb je je oude kaart niet meer nodig? Vernietig dan je oude kaart: knip  je kaart en de chip op de kaart doormidden en bel je kantoorhouder om de kaart te deactiveren. Heb je ze nog wel nodig, dan kun je ze nog gebruiken. Je kan in je Gold-pakket tot 2 Argenta-kredietkaarten hebben bovenop je Golden kredietkaarten.

Als ik mijn kaart verloor werd die tot nu toe gratis vervangen. Wordt dat betalend nu ik een pakket heb?

Nee, het vervangen van een kaart blijft gratis in alle pakketten.

Als ik overstap van Green naar Silver, zijn de nieuwe limieten van mijn kredietkaart dan meteen van toepassing?

In het Silver-pakket is de standaardlimiet van je kredietkaart hoger dan bij Green en kun je die limiet tijdelijk verhogen. Zodra je Silver-pakket geactiveerd is, kun je meteen gebruikmaken van de mogelijkheid om je limiet tijdelijk te verhogen, maar de standaardlimiet wordt voorlopig nog niet automatisch aangepast naar de hogere standaardlimiet van Silver. Door een technische onregelmatigheid moet je voorlopig nog zelf contact opnemen met je kantoor om de nieuwe standaardlimiet te activeren. We werken eraan om ook de aanpassing van die limiet zo snel mogelijk automatisch te laten verlopen.

Ben ik verplicht om een kredietkaart (Argenta-kredietkaart of Golden kredietkaart) te nemen binnen een pakket?

Neen, dit is niet verplicht.

Blijven de minimumvoorwaarden voor de aanvraag van de kredietkaart en Golden kredietkaart dezelfde nu de kaart in een pakket valt?

Je moet nog altijd aan bepaalde voorwaarden voldoen om een kredietkaart te krijgen, maar de voorwaarden worden wel aangepast. Je krijgt bijvoorbeeld niet automatisch een Golden kredietkaart als je een Gold-pakket hebt, je moet nog altijd aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Geldt de online-aankoopverzekering alleen voor aankopen die ik met de kredietkaart betaal?

De online-aankoopverzekering inbegrepen in je Silver-of Gold-pakket is gekoppeld aan je pakket. Je hoeft dus niet met je kredietkaart te betalen om een beroep te kunnen doen op deze verzekering. Ook een aankoop die je betaalt met je betaalrekening of debetkaart van het pakket waaraan de verzekering gekoppeld is, is gedekt door deze verzekering. Heb je een Pro-pakket? Dan is de verzekering alleen geldig voor aankopen met je Golden kredietkaart.

Hoe kun je een beroep doen op de vergoedingen of schadeloosstellingen uit het verzekeringspakket van het Silver- en Goldpakket?

Je kunt 24 uur per dag en 7 dagen per week contact opnemen met de bijstandscentrale op het nummer +32 2 642 45 30 of via claims-ipa@ip-assistance.com.

Hoe weet ik welk pakket ik krijg?

Op 1 februari werd je betaalrekening een pakket. Welk pakket dat is, stond in de brief of e-mail die je van Argenta kreeg. De naam van je pakket is nu ook vermeld bij je betaalrekening. Het voorgestelde pakket is gebaseerd op de gegevens die we op 21 november 2020 van jou hadden over het gebruik van je producten en diensten. We hebben daarbij onder andere rekening gehouden met de limiet van je kredietkaart en of je papieren overschrijvingen gebruikt.

Hoe worden de kosten voor manuele verrichtingen aan het loket verrekend in het Green-pakket?

​De kost wordt bij het uitvoeren van de verrichting aan het loket meteen automatisch aangerekend. Laat je bijvoorbeeld 50 euro aan het loket overschrijven van een betaalrekening in een Green-pakket, dan zie je op je rekening dat er twee aparte bedragen van je rekening zijn gegaan: 50 euro van de overschrijving en 1,50 euro voor de kost ervan. Binnen een Silver-, Gold- of Pro-pakket blijven manuele verrichtingen aan het loket gratis.

Hoe wordt de kost van de Golden kredietkaart bij het Pro-pakket precies berekend?

De kost van de Golden kredietkaart wordt afzonderlijk afgerekend, los van de kosten van het pakket. De kost van een Golden kredietkaart bij het Pro-pakket wordt maandelijks afgehouden. De eerste keer vanaf de nacht van de aanvraag. Bij stopzetting van de Golden kredietkaart krijg je, indien nodig, een pro rata terugstorting, aangezien je de maandelijkse kost op voorhand betaalt.

Bijvoorbeeld: Je vraagt een Golden kredietkaart aan op 4 februari en Argenta behandelt ook op die dag de aanvraag. De kosten worden afgerekend op 4 februari en lopen tot 3 maart. Op 4 maart volgt de volgende afrekening. Wanneer je de kaart stopzet op 28 februari zal je pro rata nog een bedrag terugkrijgen voor de 3 dagen die je te veel hebt betaald.

Hoelang duurt het om over te stappen naar een ander pakket?

Als je overstapt naar een ander pakket gebeurt de omschakeling naar dat nieuwe pakket onmiddellijk. Vraag je ook een kredietkaart aan? Dan wordt je nieuwe kaart verstuurd binnen de standaard doorlooptijd, maar je pakket wordt onmiddellijk geactiveerd. 

Let wel, als je overstapt van Green naar Silver, is het nieuwe pakket onmiddellijk geactiveerd, maar de standaardlimiet van je kredietkaart wordt voorlopig nog niet automatisch aangepast naar de hogere standaardlimiet van Silver. Om die nieuwe standaardlimiet te activeren moet je nog even contact opnemen met je kantoor. 

Hoeveel (Golden) kredietkaarten kan ik aanvragen binnen een Pro-pakket?

Bij het Pro-pakket kun je, als je dat wilt, maximum twee gewone kredietkaarten aanvragen. Je kunt wel een onbeperkt aantal Golden kredietkaarten aanvragen. Hiervoor betaal je een maandelijkse bijdrage van € 3,95 per Golden kredietkaart.

Ik ben zelfstandige in bijberoep (geen vennootschap). Moet ik dan een speciaal pakket voor professionelen nemen?

Als zelfstandige in bijberoep word je als een natuurlijke persoon beschouwd. Dat betekent dat je een van de drie pakketten voor particulieren kunt nemen.

Ik heb een Gold-pakket. Moet ik dan extra betalen voor mijn Golden kredietkaart?

In het Gold-pakket is de kost van de Golden kredietkaart inbegrepen in de pakketkost. Je bent niet verplicht om een Golden kredietkaart te nemen in het Gold-pakket. De kaart is wel gratis inbegrepen.

Ik heb een Green-pakket. Word ik nog steeds geholpen als ik slachtoffer ben van phishing of een andere vorm van fraude?

Ja, Argenta staat elke klant die slachtoffer is van phishing op dezelfde manier bij. Het maakt niet uit of je een Green-, Silver- of Gold-pakket hebt.

Ben je slachtoffer van phishing? Neem zo snel mogelijk contact op met Argenta. Doe zeker ook aangifte bij de politie en laat een proces-verbaal opstellen.

Meer info over phishing

Ik heb een Pro-pakket. Moet ik dan extra betalen voor een Golden kredietkaart?

Ja. In het Pro-pakket is de kost van de Golden kredietkaart niet inbegrepen. Als je een Golden kredietkaart wilt, wordt de kost van 3,95 euro maandelijks apart afgerekend.

Ik heb een brief gehad in verband met het Pro-pakket, maar ik beschik ook over een betaalrekening als natuurlijke persoon. Wat nu?

Dan zal je voor je betaalrekening als natuurlijke persoon een Green-, Silver- of Gold-pakket toegewezen krijgen. Je krijgt hiervan een aparte brief of e-mail.

Ik heb geen communicatie gekregen over de pakketten, waar kan ik mijn informatie opvragen?

In je rekeningoverzicht in de app en het internetbankieren zie je bij welk pakket je betaalrekening hoort. 

Elke Argenta-klant met een actieve betaalrekening kreeg tussen eind november en midden december 2020 een brief of e-mail over de pakketten. Check zeker ook de spamfolder in je mailbox en je inbox in het internetbankieren en de app. Vind je geen brief, mail of ander bericht terug? Neem gerust contact op met je kantoor, dan bezorgen we je alle nodige informatie.

Ik heb meerdere betaalrekeningen, welk pakket heb ik dan?

Bij elke betaalrekening hoort een pakket. Heb je meerdere rekeningen? Dan heb je dus ook meerdere pakketten. Bij rekeningen op naam van een rechtspersoon hoort een Pro-pakket. Bij rekeningen op naam van een natuurlijke persoon (particulier) hoort een Green-, Silver- of Gold-pakket. In het rekeningoverzicht in de app en het internetbankieren zie je bij welk pakket je betaalrekening hoort. 

In de brief in verband met de pakketten die ik ontving las ik dat het pakketvoorstel dat je krijgt gebaseerd is op een automatische analyse. Wat betekent dat?

We hebben ons gebaseerd op de gegevens die we op 21 november 2020 van jou hadden om je het pakket aan te bieden dat het best bij je past. We houden daarbij onder andere rekening met de limiet van je kredietkaart en of je papieren overschrijvingen gebruikt. Op basis van al die informatie hebben we een automatische analyse gemaakt die bepaalt welk pakketvoorstel je krijgt. 

Ben je het niet eens met ons voorstel? Dan kun je natuurlijk een ander pakket kiezen. Lees er meer over in de FAQ bij  ‘Moet ik voor de keuze van mijn pakket naar het kantoor?

Is een derde debetkaart mogelijk voor volmachthebbers in een pakket?

Binnen een Green-pakket is een derde debetkaart niet mogelijk. Binnen een Silver-, Gold- of Pro-pakket kun je wel meer dan twee debetkaarten hebben. Je kunt ook een debetkaart buiten je pakket aanvragen. Voor meer informatie kun je terecht bij je kantoorhouder.

Kan ik de limiet van mijn Argenta-kredietkaart tijdelijk verhogen als ik op reis ben?

Dat hangt van het pakket dat je hebt. Je kunt je limiet niet tijdelijk verhogen in een Green-pakket, maar wel in een Silver- en Gold-pakket. Wil je geregeld je kredietkaartlimiet verhogen? Dan raden we je aan om voor een uitgebreider pakket te kiezen. Dat kun je aanvragen in de Argenta-app.

Kan ik meerdere pakketten hebben?

Ja, bij elk pakket is 1 betaalrekening inbegrepen. Heb je meer dan één rekening? Dan heb je dus ook meer dan één pakket. 

Kan ik zelf mijn pakket aanpassen via de app of het internetbankieren?

Overstappen naar een uitgebreider pakket kan alleen via de app of via je kantoor. In de app doe je dat door de limiet van je kredietkaart te verhogen of door een nieuwe (Golden) kredietkaart aan te vragen. Overstappen naar een minder uitgebreid pakket kan alleen via je kantoor. 

Kun je bij het Pro-pakket ook een Golden kredietkaart aanvragen?

Je kunt, als je dat wilt, een Golden Kredietkaart aanvragen bij het Pro-pakket voor € 3,95 extra per maand. Je moet hiervoor nog steeds voldoen aan bepaalde voorwaarden via een risicoscoring. Neem voor meer informatie contact op met je kantoor.

Moet ik nog iets doen nu ik mijn voorstel heb gekregen?

Nee. Je hebt een brief of mail gekregen met een voorstel voor het pakket dat het best bij je past. Dat pakket wordt op 1 februari 2021 automatisch geactiveerd en vanaf dan wordt de maandelijkse pakketkost ook automatisch van je betaalrekening gehouden. Wil je een ander pakket dan het voorstel dat je kreeg? Vul dan het afspraakformulier in.

Moet ik ook betalen voor spaarrekeningen en zitten die mee in mijn pakket?

Nee, onze spaarrekeningen zijn gratis. Ze staan los van de pakketten. 

Moet ik voor de keuze van mijn pakket naar het kantoor?

Contacteer hiervoor je kantoorhouder. Hij zal je begeleiden in de keuze van je pakket. Wens je een Silver- of Gold-pakket met kredietkaart dan kan je dit aanvragen via de Argenta-app. Dit doe je door de limiet van je kredietkaart te verhogen of door een nieuwe (Golden) kredietkaart aan te vragen. 

Overstappen naar een minder uitgebreid pakket kan alleen via je kantoor. 

Moeten mijn debetkaarten nu vervangen worden?

Neen, je debetkaarten blijven geldig.

Wanneer moet ik betalen voor mijn Silver-, Gold- of Pro-pakket?

De kost van je pakket wordt telkens op de eerste dag van de volgende maand afgehouden van de betaalrekening die aan het pakket gekoppeld is. De eerste aanrekening zal gebeuren op 1 maart 2021.

Heb je je pakket nog maar een paar dagen of weken, maar geen volledige maand? Dan start de maandelijkse afrekening pas op de eerste dag van de tweede maand nadat je voor je pakket hebt getekend.

Bijvoorbeeld: Als je op 15 februari voor een pakket kiest, rekenen we op 1 maart nog geen pakketkost aan. De eerste afrekening volgt pas op 1 april. Mocht je tijdens het jaar je pakket wijzigen, dan gebeurt de maandelijkse afrekening van je nieuwe pakket altijd op de eerste dag volgend op de volledige maand nadat je getekend hebt voor de wijziging van je pakket.

Wie kan mij meer informatie geven over wat er in de brief of e-mail over mijn pakket(ten) staat?

Je kantoorhouder kan je meer informatie bezorgen. 

Wie komt in aanmerking voor een Pro-pakket?

Een Pro-pakket kan alleen geopend worden op naam van een rechtspersoon, groepering, juridische structuur zonder rechtspersoonlijkheid of feitelijke vereniging. 

Wordt afhalen van cash geld aan het loket betalend in een Green-pakket?

Als je een Green-pakket hebt, betaal je voor het afhalen van cash geld aan het loket van je kantoor 1,5 euro per afhaling. 

Wordt afhalen van cash geld aan het loket betalend in een Silver- of Gold-pakket?

Als je een Silver- of Gold-pakket hebt, is het afhalen van cash geld aan het loket van je kantoor gratis.

Wordt storten van cash geld aan het loket betalend als je een Green-pakket hebt?

Nee, stortingen aan het loket blijven gratis.

Zijn de kosten voor het opsturen van mijn rekeninguittreksels via de post in de pakketkost inbegrepen?

​Nee. Als je je rekeninguittreksels via de post laat opsturen, betaal je daarvoor verzendkosten. Dat blijft een aparte kost. Ook als je een betalend pakket hebt, is deze kost niet inbegrepen in de maandelijkse vaste kost die je betaalt.