Veel­ge­stel­de vra­gen over online klant worden

Hoe kan ik mijn itsme-gegevens updaten?

Het is belangrijk dat de gegevens van je itsme®-account altijd up-to-date en volledig zijn. Je itsme®-account updaten doe je op https://my.itsme.be/self/update/nl/identification. Je hebt hiervoor je eID en je identiteitskaartlezer nodig.

Ik ben (onbedoeld) klant geworden via de app. Kan ik dit nog ongedaan maken? 

Ik heb een Samsung-toestel en word vanuit de Argenta-app niet correct doorgeleid naar de itsme®-app of omgekeerd. Hoe los ik dit op?

Het is mogelijk dat Samsung Internet Browser je vanuit de Argenta-app niet correct naar de itsme®-app doorgeleidt of omgekeerd. Dat kun je oplossen door de functionaliteit ‘Koppelingen in apps openen’ te activeren:

  1. Open de app ‘Samsung Internet Browser’.
  2. Druk rechts onderaan op de drie streepjes en op ‘Instellingen’.
  3. Kies in het instellingenmenu ‘Nuttige functies’ en activeer ‘Koppelingen in apps openen’ door de schakelaar aan te zetten.

Is het veilig om online klant te worden?

Ja. Met itsme® kun je makkelijk en veilig je identiteit aantonen en je in de Argenta-app registreren. Meer informatie vind je op de website van itsme®.

Kan iedereen online klant worden?

Online klant worden kan alleen via de Argenta-app. Je moet daarvoor aan deze voorwaarden voldoen:

  • Je bent meerderjarig. Minderjarige kinderen kun je niet via de app klant laten worden. Daarvoor moet je naar een Argenta-kantoor gaan.
  • Je hebt een geldige eID die in België is uitgegeven.
  • Je hebt de Belgische nationaliteit.
  • Je hebt een domicilieadres in België.
  • Je hebt een smartphone of tablet waarop je de Argenta-app kunt installeren.
  •  Je hebt een itsme®-account. Heb je nog geen account? Dan moet je er eerst een aanmaken en de itsme®-app op je smartphone of tablet installeren.

Kan ik een rekening op twee namen openen via de Argenta-app?

Het is voorlopig niet mogelijk om een titularis toe te voegen via de Argenta-app. Wil je samen met iemand anders een gezamenlijke rekening openen? Dan moet je naar een Argenta-kantoor gaan om klant te worden.

Kan ik met eender welke smartphone of tablet online klant worden? 

Je kunt klant worden met eender welke smartphone of tablet waarop je de Argenta-app kunt installeren.

Let wel:

  • Het besturingssysteeem van het toestel moet Android of iOS zijn. Bekijk de systeemvereisten waaraan je smartphone moet voldoen.
  • Je moet minstens één smartphone hebben waarop de itsme®-app geïnstalleerd is en je itsme®-account geactiveerd is. Je itsme®-account is immers altijd gelinkt aan je gsm-nummer. Wil je klant worden via een tablet? Dan moet je dus ook een smartphone hebben waarop de itsme®-app (met je account) geïnstalleerd is. Om online klant te worden op je tablet, moet je tweemaal bevestigen en tekenen via itsme®.
  • Nadat je klant bent geworden via een smartphone kun je altijd de Argenta-app installeren op je tablet of een andere smartphone.

Kan ik nu alleen nog maar klant worden via de Argenta-app?

Nee. Je kunt ook nog altijd klant worden via een Argenta-kantoor. Vul daarvoor het contactformulier in of neem rechtstreeks contact op met een Argenta-kantoor bij jou in de buurt. Je vindt al onze kantoren en hun contactgegevens via onze kantoorzoeker.

Moet ik dan nooit meer langsgaan in een Argenta-kantoor als ik online klant ben geworden?