- Je taalkeuze wordt bewaard.
- Je kantoor wordt onthouden.
- Je sessie wordt beveiligd.
- Je krijgt de standaardversie van onze website te zien. De inhoud wordt niet aangepast aan jouw voorkeuren.
Veelgestelde vragen over veiligheid
Veelgestelde vragen
Hoe blokkeer/ontkoppel ik mijn mobiel abonnement?
Je kunt je mobiel abonnement blokkeren door vijf keer de verkeerde pincode in te geven. Je kunt je toestel ook ontkoppelen van je internetbankierenabonnement. Dat kan op drie manieren:
- Via de Argenta-app.
- Via het menu ‘Mijn profiel’ in Argenta Internetbankieren.
- Door naar onze klantendienst te bellen op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur).
Hoe kan ik internetfraude melden?
Meld de fraude onmiddellijk bij Argenta. Bel onze fraudehelpdesk op het nummer 03 285 53 33 (24/7 bereikbaar) of bel je kantoorhouder.
Hoe kan ik mijn smartphone ontkoppelen van mijn abonnement Argenta Internetbankieren?
Je kunt je toestel via de app ontkoppelen van je abonnement Argenta Internetbankieren. Meld je daarvoor aan in de Argenta-app. Klik op 'meer'. Klik bij 'Instellingen app' op 'Smartphone ontkoppelen'.
Als je je toestel kwijt bent of als het gestolen is, kun je ontkoppelen via Argenta Internetbankieren. Ga daarvoor naar Mijn profiel > Gekoppelde mobiele toestellen. Door op het vuilbakje te klikken en te bevestigen wordt het toestel ontkoppeld. Je kunt ook bellen naar onze klantendienst op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur).
Is het veilig om een open wifinetwerk te gebruiken wanneer ik de Argenta-app gebruik?
Wij raden je aan om alleen beveiligde wifi-netwerken te gebruiken. Zo is de kans miniem dat iemand ongeoorloofd toegang krijgt tot je toestel.
Moet ik uitloggen of mijn toestel vergrendelen als ik het even niet meer gebruik?
Ja. Als je je toestel niet gebruikt, moet je het vergrendelen. Laat het ook nooit onbeheerd achter.
In de Argenta-app word je na enkele minuten automatisch afgemeld. Toch raden we je aan om je meteen af te melden als je je verrichtingen hebt gedaan of je verrichtingen tijdelijk moet onderbreken. Klik daarvoor in het rechtsboven op ‘Afmelden’. Zo vermijd je dat iemand verrichtingen doet in jouw naam en voor jouw rekening.
Waarom vraagt Argenta om mijn persoonlijke gegevens te controleren?
Argenta is wettelijk verplicht om je persoonlijke gegevens volledig en correct te bewaren. Die controle is een belangrijk onderdeel van de nationale en Europese wetgeving in de strijd tegen het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
Meer informatie over je persoonlijke gegevens controleren.
Wat als ik misbruik vaststel?
- Meld de fraude onmiddellijk bij Argenta. Bel onze fraudehelpdesk op 03 285 53 33 (24/7 bereikbaar) of bel je kantoorhouder.
- Blokkeer je kaart bij Card Stop via de Argenta-app of bel naar Card Stop (078 170 170) om je kaart te blokkeren.
Wat doe ik als ik mijn toestel kwijt ben of als het gestolen is?
Als iemand de Argenta-app op je toestel wil gebruiken, heeft hij de pincode nodig. Zonder die code kan niemand op je toestel inloggen in de Argenta-app.
Je kunt je toestel voor de zekerheid ontkoppelen via Argenta Internetbankieren, via ‘Mijn profiel’. Je kunt daarvoor ook bellen naar onze klantendienst op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur).
Wat is ‘phishing’? Hoe herken ik phishingmails?
Phishing is een vorm van internetfraude waarbij criminelen de naam van een financiële instelling misbruiken om vertrouwelijke en persoonlijke gegevens te ontfutselen. Met die gegevens kunnen zij jouw identiteit overnemen of geld van je rekening halen.
Phishing herkennen en voorkomen
Geef nooit vertrouwelijke informatie aan derden. Denk daarbij aan je pincodes, gebruikersnaam, wachtwoorden, bankrekeningnummers, gegevens van je debetkaart, ... Argenta zal je nooit dat soort informatie vragen via e-mail of andere elektronische kanalen.
Wordt de Argenta-app automatisch geblokkeerd als ik Card Stop bel?
Nee, je kunt de Argenta-app nog altijd gebruiken.
Niet gevonden wat je zocht? Neem gerust contact met ons op.