Veel­ge­stel­de vra­gen over online klant worden

Wat heb ik praktisch nodig om online klant te worden?

Mag ik ook nog langsgaan bij een Argenta kantoor als ik online klant ben geworden?   

Kan ik nu alleen nog maar klant worden via de Argenta-app?

Nee. Je kunt ook nog altijd klant worden via een Argenta-kantoor. Vul daarvoor het contactformulier in of neem rechtstreeks contact op met een Argenta-kantoor bij jou in de buurt. Je vindt al onze kantoren en hun contactgegevens via onze kantoorzoeker.

Kan ik met eender welke smartphone of tablet online klant worden? 

Je kunt klant worden met eender welke smartphone of tablet waarop je de Argenta-app kunt installeren.

Let wel:

  • Het besturingssysteem van het toestel moet Android of iOS zijn. Bekijk de systeemvereisten waaraan je smartphone moet voldoen.
  • Je kunt klant worden met itsme®.  Als je klant wilt worden via itsme, moet je minstens één smartphone hebben waarop de itsme®-app geïnstalleerd is en je itsme®-account geactiveerd is. Je itsme®-account is immers altijd gelinkt aan je gsm-nummer. Wil je klant worden via een tablet? Dan moet je dus ook een smartphone hebben waarop de itsme®-app (met je account) geïnstalleerd is. Om online klant te worden op je tablet, moet je tweemaal bevestigen en tekenen via itsme®.
  • Nadat je klant bent geworden via een smartphone kun je altijd de Argenta-app installeren op je tablet of een andere smartphone.

Kan ik een rekening op twee namen openen via de Argenta-app?

Het is voorlopig niet mogelijk om een extra titularis toe te voegen via de Argenta-app. Wil je samen met iemand anders een gezamenlijke rekening openen? Je Argenta-kantoor maakt dit met plezier voor jou in orde.

Is het veilig om online klant te worden?

Uiteraard. Veiligheid is cruciaal voor Argenta. Met itsme® kun je makkelijk en veilig je identiteit aantonen en je in de Argenta-app registreren.

Ik heb geprobeerd te tekenen met itsme® maar kreeg een rood scherm te zien met de boodschap ‘Technical error’. Wat moet ik doen?

Ik heb een Samsung-​toestel en word van­uit de Argenta-​app niet cor­rect ­ge­leid naar de itsme®-app of om­ge­keerd. Hoe los ik dit op?

Het is mogelijk dat Samsung Internet Browser je vanuit de Argenta-app niet correct naar de itsme®-app leidt of omgekeerd. Dat kun je oplossen door de functionaliteit ‘Koppelingen in apps openen’ te activeren:

  1. Open de app ‘Samsung Internet Browser’.
  2. Druk rechts onderaan op de drie streepjes en op ‘Instellingen’.
  3. Kies in het instellingenmenu ‘Nuttige functies’ en activeer ‘Koppelingen in apps openen’ door de schakelaar aan te zetten.

Hoe kan ik mijn itsme-gegevens updaten?

Het is belangrijk dat de gegevens van je itsme®-account altijd up-to-date en volledig zijn. Je itsme®-account updaten doe je op de website van itsme®. Je hebt hiervoor je eID en je identiteitskaartlezer nodig.