Veelgestelde vragen over de App

Wat is een instantoverschrijving?

Bij een instantoverschrijving staat het overgeschreven bedrag binnen enkele seconden op de rekening van de begunstigde. Dat was vroeger al zo voor overschrijvingen tussen Argenta-rekeningen, en nu dus ook voor overschrijvingen van en naar rekeningen bij andere Belgische instellingen.

Hoeveel kost een instantoverschrijving bij Argenta?

Een instantoverschrijving is gratis bij Argenta.

Hoe doe ik een instantoverschrijving?

Je hoeft hiervoor niets speciaals te doen. Als je een overschrijving ingeeft, kijken we automatisch na of een instantoverschrijving mogelijk is naar de begunstigde rekening. Als dat niet het geval is, krijg je een melding in de app en kun je ervoor kiezen om de overschrijving op de klassieke manier te laten doorgaan. De begunstigde ontvangt het geld dan de dag nadien.

Kan ik in het weekend een instantoverschrijving ook uitvoeren?

Je kunt 24/7 instant overschrijven. Ook in het weekend ontvangt de begunstigde je overschrijving binnen enkele seconden.

Hoe kan ik mijn pincode wijzigen?

Klik op 'Meer', klik op 'Identificatie' en op 'Pincode aanpassen'.

Wat zijn de limieten voor overschrijvingen in de app?

De standaardlimiet is in de app 250 euro voor niet-geregistreerde begunstigden en 500 euro voor geregistreerde begunstigden.

Meer informatie over limieten Argenta-app

Welke gegevens van het overschrijvingsformulier scant de Argenta-app?

De Argenta-app neemt automatisch deze gegevens over:

  • Bedrag
  • Begunstigde
  • IBAN-nummer
  • Gestructureerde mededeling

Zo hoef je niets over te typen en is de kans op typfouten kleiner. Kijk de gegevens nog even na, geef de uitvoeringsdatum in en bevestig met je geheime code.

Staat er een QR-code op je factuur? Dan kun je je factuur nóg sneller betalen door gewoon die code te scannen.

Met welk toestel kan ik (niet) scannen?

Je kunt je overschrijvingsformulieren scannen met elk mobiel toestel waar een camera in zit en waarop je de app toegang hebt gegeven tot je camera.

Hoe scan ik een overschrijvingsformulier?

Je kunt een papieren (roze) overschrijvingsformulier scannen in de Argenta-app. Zo hoef je de gegevens niet meer over te typen. Ga daarvoor naar het scherm om een nieuwe overschrijving in te geven en klik op het camera-icoon rechts bovenaan. Je moet de app wel toegang geven tot je camera als je deze functie wilt gebruiken. 

Welke informatie van mijn effectenrekeningen krijg ik te zien in de Argenta-app?

  •  Algemeen:
    • Totale waarde van je beleggingen
    • Soorten beleggingen of beleggingscategorieën (aandelen, obligaties, …) waaruit je portefeuille is samengesteld
  • Detail per beleggingscategorie:
    • Lijst van alle beleggingen die je hebt in de beleggingscategorie waarop je hebt geklikt
    • Waarde van de beleggingen
    • Positieve of negatieve evolutie van de beleggingen
  • Detail per belegging
    • Aantal stuks dat je hebt van de belegging waarop je hebt geklikt
    • Laatste koers van de belegging
    • Evolutie sinds je de belegging hebt aangekocht

Waar kan ik mijn effectenrekeningen raadplegen in de Argenta-app?

Die kun je in de Argenta-app raadplegen onder Beleggen > Effectenrekening.

Hoe schrijf ik cash geld over van en naar mijn effectenrekening in de Argenta-app?

Met de Argenta-app kun je eenvoudig cash geld bijstorten of opnemen van je effectenrekening(en) via een overschrijving van of naar een rekening naar keuze.

Hoe kan ik inloggen op de Argenta-app?

Je kunt op drie manieren inloggen op de Argenta-app:

  • Met je pincode van 5 cijfers
  • Met je vingerafdruk
  • Met FaceID (als je toestel FaceID ondersteunt)

Na vijf mislukte pogingen is mijn pincode geblokkeerd. Wat nu?

Als je pincode geblokkeerd is moet je je opnieuw registreren. Daarvoor heb je je Argenta-digipas en je debetkaart of itsme® nodig. Bij het registreren kun je een nieuwe pincode instellen.

Wat moet ik doen als aanmelden in de Argenta-app niet lukt?

  • Controleer je internetverbinding.
  • Controleer of je kunt inloggen op Argenta Internetbankieren.
  • Controleer of je de juiste pincode gebruikt.
  • Als je de Argenta-app drie maanden niet hebt gebruikt, vervalt de registratie. Je moet de registratieprocedure dan opnieuw doorlopen. Daarvoor heb je je abonnementsnummer, je Argenta-digipas en het kaartnummer van je Argenta-debetkaart (beginnend met 6703) nodig of itsme®.

Kan ik meerdere rekeningen koppelen aan eenzelfde Payconic-account?

Dat is niet mogelijk.

Kan ik mijn gekoppelde rekening in mijn Payconiq-account wijzigen?

Dat kan. Om je rekening te wijzigen moet je de Payconiq-app verwijderen, opnieuw installeren en je opnieuw registreren.

Hoe kan ik mijn Argenta-rekening koppelen aan mijn Payconiq-account?

Als je de Payconiq-app op je smartphone downloadt, kies je de rekening waarmee de betalingen mogen gebeuren. Je kiest en bevestigt. Vanaf dan kun je met de gekozen rekening betalingen doen met Payconiq.

Wat is Payconiq by Bancontact?

Payconiq by Bancontact is een app waarmee je snel en eenvoudig betalingen doet met je smartphone. In de winkel, webshop of tussen vrienden. Payconiq by Bancontact vervangt de bestaande mobiele betaalapps van Bancontact en Payconiq. 

Meer informatie

Kan ik een instantoverschrijving doen via Argenta Internetbankieren?

Nee, instant overschrijven kan alleen in de Argenta-app.

Is de Argenta-app gratis?

Ja, je kunt de Argenta-app gratis gebruiken. Argenta rekent daarvoor geen kosten aan.

Het is mogelijk dat je gsm-operator bijkomende kosten aanrekent als je bepaalde netwerken gebruikt, maar dat staat los van de Argenta-app. Die kosten zijn verbonden aan het gebruik van het netwerk, niet aan de Argenta-app. 

Moet ik een speciaal data-abonnement nemen bij mijn provider?

Als je geen wifiverbinding hebt, heb je een data-abonnement nodig. 

Waar kan ik terecht als ik problemen ondervind bij de installatie of het gebruik van de app?

  • Bel naar onze klantendienst op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 08.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur).
  • Stuur een e-mail naar app@argenta.be

Waar vind ik de berichtenservice in de Argenta-app?

Via het startscherm of via tab communicatie staat een tekstballonnetje. Als je daar op klikt, kun je onze klantendienst een bericht sturen.

Kan ik mijn chatgesprekken later nog opnieuw bekijken in de Argenta-app?

Ja, je kunt je gesprekken altijd herbekijken. 

Wanneer kan ik chatten met een medewerker in de Argenta-app?

Onze klantendienst is elke werkdag bereikbaar van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 tot 12 uur.

Kan ik nieuwe begunstigden bewaren?

Ja, je kunt begunstigden bewaren. Als je een begunstigde bewaart, kun je hogere bedragen naar die persoon overschrijven want de limiet voor bewaarde begunstigden ligt hoger. Om een begunstigde te bewaren moet je elektronisch ondertekenen. Dat kan met je digipas of itsme®.

Mijn toestel of de internetverbinding valt uit op het moment dat ik een overschrijving aan het invoeren ben via de Argenta-app. Wat nu?

Zolang je geen bevestiging hebt gekregen dat je verrichting is uitgevoerd, controleer je best het saldo van je rekening of het overzicht van de verrichtingen om te weten of ze is uitgevoerd. Dat kan via de Argenta-app of Argenta Internetbankieren.

Wat heb ik nodig om me in de Argenta-app te registreren?

  • Je moet toestemming gegeven hebben om digitaal bankieren te activeren.
  • Je debetkaartnummer en de pincode ervan.
  • Je smartphone of tablet.
  • Je Argenta-digipas of de itsme®-app

Kunnen meerdere personen samen de Argenta-app gebruiken op dezelfde smartphone?

Nee, dat gaat niet. Je kunt per toestel maar één kaartnummer aan de app linken.

Wat is het verschil tussen de pincode van mijn debetkaart en de pincode voor de Argenta-app?

  • De pincode van je debetkaart bestaat uit 4 cijfers.
  • De pincode voor de Argenta-app bestaat uit 5 cijfers.

Opgelet, de pincode voor de Argenta-app is alleen geldig in de app. Je kunt ze niet gebruiken om verrichtingen te doen met je kaart.

Hoe installeer ik de Argenta-app?

1.   Download de Argenta-app op je toestel:

2.   Doorloop het registratie- en activeringsproces in de app.

Waar vind ik mijn kaartnummer?

Je kaartnummer vind je op je Argenta-debetkaart. Het is een uniek en persoonlijk nummer dat begint met 6703. Je hebt het nodig bij de registratie- en activeringsprocedure in de app op je toestel.

Kan ik de Argenta-app op meerdere toestellen gebruiken?

Je kunt de app installeren en linken aan hetzelfde kaartnummer als Argenta Internetbankieren op maximum vijf toestellen. Elk toestel kan ook afzonderlijk ontkoppeld worden.

Als je meerdere toestellen gebruikt om mobiel te bankieren, dan moet je je op elk toestel afzonderlijk registreren in de app.

Wat als ik de app al op vijf toestellen heb geïnstalleerd en er nog één wil toevoegen?

Je kunt de app op maximum vijf toestellen installeren. Wil je hem toch nog op een ander toestel installeren? Dan moet je eerst je registratie op één van de vijf andere toestellen verwijderen. Dat doe je in Argenta Internetbankieren onder ‘Instellingen’. Pas daarna kun je de app toevoegen op een nieuw toestel en je in de app op het nieuwe toestel registreren.

Kan iemand zich in mijn naam op eender welk toestel aanmelden op de Argenta-app?

Nee. Je pincode is gekoppeld aan je toestel en je toestel is gekoppeld aan je abonnementsnummer op Argenta Internetbankieren. Als je meerdere toestellen gebruikt, kun je per toestel een andere pincode instellen.

Er is een nieuwe appversie beschikbaar. Moet ik mij opnieuw registreren?

Nee, je registratie blijft behouden en je kunt gewoon inloggen met je pincode of touchID (vingerafdruk). Als dat niet lukt, moet je je wel opnieuw registreren in de app.

Wat heb ik nodig om de Argenta-app te kunnen gebruiken?

  1. Een smartphone of tablet
  2. Een Argenta-debetkaart en een digipas of itsme®
  3. Een Argenta-zichtrekening
  4. Internetverbinding

Welk besturingssysteem (iOS, Android) moet mijn toestel hebben om de Argenta-app te kunnen gebruiken?

De app werkt zowel met iOS als met Android. Het is belangrijk dat de recentste versie van het besturingssysteem op je smartphone staat. Alleen dan werkt de app optimaal en kun je veilig bankieren. 

Mobiel bankieren is niet mogelijk op rooted of jailbroken toestellen.

Alle systeemvereisten om de Argenta-app te gebruiken

Hoe registreer ik mij in de Argenta-app?

Opgelet, je kunt je alleen in de Argenta-app registeren, als je aan je kantoorhouder toestemming gegeven hebt voor digitaal bankieren.  

  1. Tijdens de registratie geef je het kaartnummer van je Argenta-debetkaart (beginnend met 6703) in.
  2. Je kiest een pincode van 5 cijfers. Die heb je voortaan altijd nodig als je de app gebruikt.
  3. Je valideert je registratie met je Argenta-digipas of itsme®. 

Welke rekeningen kan ik raadplegen in de Argenta-app?

Je kunt al je rekeningen raadplegen in de app:

  • Zichtrekeningen
  • Spaarrekeningen
  • Effectenrekeningen
  • Termijnrekeningen
  • Pensioenspaarrekeningen

Tot hoe ver in het verleden kan ik mijn verrichtingen raadplegen?

Je kunt tot drie jaar teruggaan in je verrichtingen.

Ik heb de naam van mijn rekening gewijzigd via Argenta Internetbankieren. Wordt die naam ook in de Argenta-app aangepast?

Ja, als je een naam aanpast in Argenta Internetbankieren, wordt die automatisch ook aangepast in de Argenta-app.

Kan ik de volgorde van mijn rekeningen in de Argenta-app zelf bepalen?

Ja, je kunt de volgorde van je rekeningen instellen via Meer > Algemene instellingen  > Rekeningen beheren

De gekozen volgorde is alleen van toepassing voor het scherm met je rekeningenoverzicht. Ze geldt niet bij het ingeven van een nieuwe overschrijving. Daar worden je rekeningen getoond in dezelfde volgorde als in Argenta Internetbankieren.

Heb je de app geïnstalleerd op meerdere toestellen? Dan moet je de volgorde voor elk toestel apart instellen.

Wat kan ik doen met de Argenta-app?

  • Transacties uitvoeren
  • Producten, kaarten, saldo, documenten, berichten raadplegen
  • Kaarten, limieten, instellingen, begunstigden, volgorde van rekeningen beheren
  • Lening op afbetaling, brandverzekering, … simuleren
  • E-spaar, kredietkaart, … aanvragen
  • Contact opnemen met je kantoorhouder of onze klantendienst

Overzicht van alle functionaliteiten van de Argenta-app

Ik wil de scanfunctie niet gebruiken. Werkt de app dan nog altijd?

Ja, de Argenta-app werkt ook als je de scanfunctie niet gebruikt. Wil je ze toch gebruiken? Dan kun je ze nog altijd aanzetten.

De app vraagt toegang tot mijn camera en media. Wat nu?

Als je de scanfunctie wilt gebruiken, heeft de Argenta-app toegang nodig tot je camera. Voor de berichtenfunctie moet je toegang geven tot de mediaopslag van je toestel.

Welke documenten kan ik raadplegen?

Je kunt de volgende bank- en verzekeringsdocumenten in de app raadplegen:

  • Fiscale attesten
  • Betalingsattesten
  • Vervaldagberichten
  • Rekeninguittreksels met waardeoverzicht per product Verzekeren en Leven

Via de instellingen van de app kun je ook deze documenten raadplegen:

  • Algemeen Reglement der Verrichtingen
  • Privacyverklaring
  • Appinfo
  • Kredietkaarteninfo

Kan ik de limieten in de Argenta-app aanpassen?

Ga naar Tab Meer onderaan scherm > Algemene instellingen > Daglimieten aanpassen.

De limiet verlagen kan zonder dat je dat moet bevestigen met je digipas of itsme®. Om de limiet te verhogen moet je wel elektronisch bevestigen met je digipas of itsme®.

Moet ik uitloggen of mijn toestel vergrendelen als ik het even niet meer gebruik?

Ja. Als je je toestel niet gebruikt, moet je het vergrendelen. Laat het ook nooit onbeheerd achter.

In de Argenta-app word je na enkele minuten automatisch afgemeld. Toch raden we je aan om je meteen af te melden als je je verrichtingen hebt gedaan of je verrichtingen tijdelijk moet onderbreken. Klik daarvoor in het menu op ‘Afmelden’. Zo vermijd je dat iemand verrichtingen doet in jouw naam en voor jouw rekening.

Wat doe ik als ik mijn toestel kwijt ben of als het gestolen is?

Als iemand de Argenta-app op je toestel wil gebruiken, heeft hij de pincode nodig. Zonder die code kan niemand op je toestel inloggen in de app.

Je kunt je toestel voor de zekerheid ontkoppelen via Argenta Internetbankieren, via ‘Instellingen’. Je kunt daarvoor ook bellen naar onze klantendienst op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur).

Wordt de Argenta-app automatisch geblokkeerd als ik Card Stop bel?

Nee, je kunt de Argenta-app nog altijd gebruiken.

Hoe kan ik de Argenta-app ontkoppelen van mijn internetbankierenabonnement?

Je kunt je toestel via de app ontkoppelen van je abonnement op Argenta Internetbankieren. Kies daarvoor de optie ‘Ontkoppel abonnement’ in het menu bij het opstarten van de app.

Als je je toestel kwijt bent of als het gestolen is, kun je ontkoppelen via Argenta Internetbankieren. Ga daarvoor naar Instellingen > Mobiel Bankieren. Door op het vuilbakje te klikken en te bevestigen wordt het toestel ontkoppeld. Je kunt ook bellen naar onze klantendienst op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur).

Wat als ik misbruik vaststel?

Blokkeer onmiddellijk je abonnement voor mobiel bankieren als je misbruik vaststelt. Dat kan via de klantendienst van Argenta op het nummer 03 285 51 11 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur). Je kunt je abonnement ook blokkeren door vijf keer de verkeerde pincode in te geven.

Moet ik mijn telefoontoestel beveiligen met antivirusprogramma’s?

We raden aan om je toestel inderdaad te beveiligen met antivirusprogramma’s. De meeste aanbieders van antivirusprogramma’s bieden ook oplossingen voor mobiele toestellen. Het risico is nog niet zo groot als bij een vaste computer of laptop omdat er relatief weinig virussen zijn voor mobiele toestellen. Maar je kunt deze aanvullende beveiliging wel al installeren.

Wat is ‘phishing’? Hoe herken ik phishingmails?

Phishing is een vorm van internetfraude waarbij criminelen de naam van een financiële instelling misbruiken om vertrouwelijke en persoonlijke gegevens te ontfutselen. Met die gegevens kunnen zij jouw identiteit overnemen of geld van je rekening halen.

Deze fraude gebeurt meestal via e-mail. Zo kun je een e-mail krijgen die als twee druppels water op een bericht van Argenta lijkt. Het kan zijn dat in de mail wordt gevraagd op een link te klikken. Via die link kom je op een valse site terecht waar je je inloggegevens voor internetbankieren moet ingeven. Als je dat doet, kunnen de criminelen toegang tot je rekeningen krijgen.

Geef nooit vertrouwelijke informatie aan derden. Denk daarbij aan je pincodes, gebruikersnaam, wachtwoorden, bankrekeningnummers, gegevens van je debetkaart, ... Argenta zal je nooit dat soort informatie vragen via e-mail of andere elektronische kanalen.

Is de Argenta-app veilig?

Argenta doet er alles aan om je zo veilig mogelijk mobiel te laten bankieren:

  • Je kunt alleen mobiel bankieren op de toestellen waarop je je vooraf zelf hebt geregistreerd.
  • Je gebruikt een persoonlijke geheime code om je aan te melden en verrichtingen te tekenen. Nadat je je geheime code hebt ingevoerd, wordt telkens een unieke, eenmalig bruikbare elektronische handtekening berekend en doorgestuurd naar de bank.
  • Wanneer je je registreert in de Argenta-app kun je per type overschrijving en binnen bepaalde grenzen zelf het bedrag bepalen dat je dagelijks maximaal kunt overschrijven.

Maar ook jij speelt als gebruiker van de Argenta-app een belangrijke rol in de veiligheid van mobiel bankieren:

  • Hou je geheime code geheim. Let op dat er niemand stiekem over je schouder meekijkt wanneer je ze invoert.
  • Gebruik alleen legale software.
  • Sluit mobiel bankieren na elk gebruik af.
  • Maak geen gebruik van rooted of jailbroken mobiele toestellen. Die omzeilen de beveiliging van het besturingssysteem van het toestel.
  • Gebruik altijd de meest recente versie van de app en van het besturingssysteem van je toestel.

Is het veilig om een open wifinetwerk te gebruiken?

Wij raden je aan om alleen beveiligde wifi-netwerken te gebruiken. Zo is de kans miniem dat iemand ongeoorloofd toegang krijgt tot je toestel.

Moet ik uitloggen of mijn toestel vergrendelen als ik het even niet meer gebruik?

Ja. Als je je toestel niet gebruikt, moet je het vergrendelen. Laat het ook nooit onbeheerd achter.

In de Argenta-app word je na enkele minuten automatisch afgemeld. Toch raden we je aan om je meteen af te melden als je je verrichtingen hebt gedaan of je verrichtingen tijdelijk moet onderbreken. Klik daarvoor in het menu op ‘Afmelden’. Zo vermijd je dat iemand verrichtingen doet in jouw naam en voor jouw rekening.

Wat als ik misbruik vaststel?

Blokkeer onmiddellijk je abonnement voor mobiel bankieren als je misbruik vaststelt. Dat kan via de klantendienst van Argenta op het nummer 03 285 51 11 (bereikbaar op werkdagen van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur). Je kunt je abonnement ook blokkeren door vijf keer de verkeerde pincode in te geven.

Wat doe ik als ik misbruik vermoed?

Wijzig onmiddellijk je pincode als je misbruik vermoedt.

Wat gebeurt er als er fraude wordt gepleegd met de Argenta-app?

Je kunt een betwisting registreren via het betwistingsformulier. Dat formulier vind je op onze website en in je Argenta-kantoor.

Hoe kan ik internetfraude melden?

  • Bel naar het nummer 03 285 51 11.
  • Stuur een e-mail naar phishing@argenta.be.

Hoe blokkeer/ontkoppel ik mijn mobiel abonnement?

Je kunt je mobiel abonnement blokkeren door vijf keer de verkeerde pincode in te geven. Je kunt je toestel ook ontkoppelen van je internetbankierenabonnement. Dat kan op drie manieren:

  • Via de Argenta-app.
  • Via het menu ‘Instellingen’ in Argenta Internetbankieren.
  • Door naar onze klantendienst te bellen op het nummer 03 285 51 11 (elke werkdag van 8.30 tot 20.30 uur en op zaterdag van 9 uur tot 12 uur).

Hoe registreer ik mij met itsme® in de Argenta app?

Heb je al een itsme®-account? Dan kan je je eenvoudig registeren.

  1. Klik op ‘Registreren’
  2. Selecteer ‘itsme®’
  3. Vul jouw naam en voornaam in
  4. Vul je kaartnummer van je Argenta bankkaart (nummer dat met 6703 begint)
  5. Kies je pincode die je wenst voor de Argenta-app en bevestig.
  6. Ga naar itsme®, volg de stappen en teken met je itsme® pincode
  7. Je Argenta-app is geregistreerd

Kan ik naast itsme®, ook nog met mijn digipas tekenen?

Ja, je kan veilig tekenen zowel met itsme® als met je digipas.

Ik gebruik altijd mijn digitale vingerafdruk op itsme®. Waarvoor heb ik mijn itsme® code nodig?

Overschrijvingen tot max. €500 per dag kan je ondertekenen met je digitale vingerafdruk. Van zodra je boven dit bedrag gaat, heb je je itsme® code nodig. Voor bedragen hoger dan € 50.000 (per dag en per account) moet je bevestigen met je kaartlezer.

Wat als ik wil veranderen van smartphone?

Om de itsme® app in te stellen op je nieuw toestel, blokkeer je eerst je account via de itsme® website of via de helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Installeer daarna de app op je nieuwe smartphone en doorloop de registratie.

Hoe deblokkeer ik mijn itsme® account?

Om je itsme® account te deblokkeren, ga je gewoon naar de itsme® app. Omwille van veiligheidsredenen heb je hiervoor steeds je e-ID kaartlezer nodig. Je kan itsme® natuurlijk ook contacteren via de website of op het nummer +32 2 657 32 13.

Hoe activeer ik itsme®?

  1. Download de app itsme® in de App store of op Google Play.
  2. Maak je identificatietoken aan via de itsme® website.
  3. Geef je gsm-nummer en e-mailadres in. 
  4. Connecteer je kaartlezer en steek je eID-kaart in
  5. Lees en teken het itsme®-contract door je PIN-code van je eID in te geven
  6. Je ontvangt een identificatietoken (6 karakters) dat je in de app moet ingeven
  7. Open je itsme®-app.
  8. Geef je gsm-nummer in.
  9. Geef je indentificatietoken in (6 karakters).
  10. Per sms ontvang je een controlecode (5 cijfers). Geef deze code in in je app.
  11. Kies je 5-cijferige itsme®-code en bevestig + activeer touch ID – fingerprint – face ID indien je het wenst
  12. Je itsme®-account is aangemaakt

Kan ik itsme® ook in Internetbankieren gebruiken?

Voorlopig kan je itsme® bij Argenta enkel in de app gebruiken. We werken er aan dit ook in Internetbankieren aan te bieden.

Is mijn smartphone compatibel met itsme®?

Werk je met Android (6.0 of hoger) of Apple (iOS 9.0 of hoger), dan is je smartphone perfect compatibel met itsme®.

Ik ben mijn smartphone kwijt of hij werd gestolen. Wat nu?

itsme® werkt enkel met de unieke combinatie van je smartphone, je simkaart en je itsme® code. Blokkeer meteen je itsme® account via de itsme® website of contacteer de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Zo ben je zeker dat je gegevens veilig zijn.

Wat doe ik als ik mijn itsme® code vergeten ben?

Blokkeer je account op de itsme® website of contacteer de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur. Open daarna de itsme® app en registreer je opnieuw.

Mag iedereen itsme® gebruiken?

Om een digitale account op itsme® aan te maken, moet je minstens 18 jaar oud zijn en beschikken over een geldig Belgisch eID (elektronische identiteitskaart), een Belgische simkaart en een gsm.

Kan ik mijn itsme®-​account op verschillende toestellen (bv tablet) activeren?

Neen. Het veiligheidsmodel van itsme® draait om de unieke combinatie van je simkaart, je gsm en je itsme®®-code. Je account is dus verbonden aan uitsluitend 1 mobiel toestel.

Hoe blokkeer ik mijn itsme® account?

Je itsme® account blokkeren doe je op de itsme® website. Lukt het niet? Contacteer dan de itsme® helpdesk op het nummer +32 2 657 32 13, van maandag tot vrijdag van 8 tot 18 uur.

Wat is itsme®?

itsme® is een gratis app waarmee je makkelijk en veilig je identiteit kunt aantonen en transacties kunt bevestigen. Je kunt itsme® voor heel wat apps gebruiken. In de Argenta-app kun je het onder andere gebruiken om je te registreren.

itsme® is een initiatief van Belgian Mobile ID, een consortium van vier Belgische grootbanken (Belfius, BNP Paribas Fortis, ING, KBC) en Belgische netwerkoperatoren (Orange, Proximus, Telenet).

Meer informatie vind je op de website van itsme®.

Waarvoor kun je itsme® allemaal gebruiken?

  • (Her)registreren in de Argenta-app
  • Overschrijvingen boven de ingestelde limiet tekenen in de Argenta-app
  • Begunstigden bewaren of verwijderen in de Argenta-app
  • Je limieten aanpassen in de Argenta-app
  • Je belastingaangifte indienen via Tax-on-web
  • Online bestellingen plaatsen
  • Je elektriciteits- of internetcontract beheren
  • Je domotica bedienen

Kan ik mijn itsme® code wijzigen?

Selecteer ‘Kies een nieuwe itsme®-code’ in het hoofdmenu van de itsme®-app en kies een nieuwe code van 5 cijfers.